موضع پنتاگون نسبت به لوید آستین/انتقال وظایف آستین به معاونش بررسی می‌شود


موضع پنتاگون نسبت به لوید آستین/انتقال وظایف آستین به معاونش بررسی می‌شود

اقتصادنیوز: پنتاگون امروز اعلام کرد که موضوع انتقال وظایف ژنرال آستین به معاونش را بررسی می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، "کلی ماگسامن" رئیس دفتر ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بررسی‌هایی برای سپردن وظایف ژنرال آستین به "کاتلین هیکس"، معاون او در حال انجام است.

خبر مرتبط
مجلس تکلیف جدید برای مودیان مالیاتی تعیین کرد/ صدور صورت حساب الکترونیک الزامی شد

اقتصادنیوز: نمایندگان در نشست علنی امروز در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح ماده (1) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با کلیات آن با 160 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس دفتر وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت:‌ دوم ژانویه سال جاری میلادی وظایف وزارت دفاع به معاونت وی سپرده شد. این انتقال همچنان تا روز جمعه برقرار بود. در پنجم ژانویه نیز به همین ترتیب معاون آستین وظایف او را انجام می‌داد.

رئیس دفتر ژنرال آستین همچنین خاطرنشان کرد: من فورا خواستار بازنگری برای شناسایی حقایق و شرایط مربوطه در این دوره شدم و فرآیندها و رویه‌هایی را که از طریق آن به معاون وزیر دفاع اعلام شده برای انجام وظایف او ارزیابی کردم.

خبر مرتبط
گمانه زنی ها برای حذف لوید آستین قوت گرفت

اقتصادنیوز :پس از آنکه وزیر دفاع آمریکا بستری شدن خود در بیمارستان را به رئیس‌جمهور این کشور اطلاع نداد، گزارش شده است که جو بایدن برای اخراج وزیر دفاعش تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد.

در این بیانیه آمده که این بررسی ظرف ۳۰ روز تکمیل خواهد شد و اطمینان حاصل می‌شود که تصمیم برای انتقال برخی اختیارات شفاف بوده و اطلاع رسانی مناسب و به موقع به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده و کاخ سفید و در صورت لزوم، کنگره ایالات متحده و مردم آمریکا صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، این بررسی شامل توصیه‌هایی برای بهبود رویه کنونی در مطلع کردن رئیس جمهوری آمریکا، مقام‌های ارشد پنتاگون و سایر طرف‌های مرتبط است.

روز جمعه، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آستین چهار روز قبلتر و پس از اینکه از یک روش پزشکی انتخابی دچار عوارض شد، در بیمارستان بستری شده است.

اطلاع رسانی درباره بستری شدن آستین به کاخ سفید و قانونگذاران چند روز به تعویق افتاد و همین امر باعث شد تا درخواست استعفای او مطرح شود. با این حال، کاخ سفید اعلام کرده بایدن به آستین اعتماد دارد و مشتاقانه منتظر بازگشت او به پنتاگون است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آسمون مست جنونی هوش مصنوعی