بهرهمندی 12 منطقه حاشیه‌نشین از آموزش‌های هلال احمر


بهرهمندی 12 منطقه حاشیه‌نشین از آموزش‌های هلال احمر

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک های اولیه هلال احمر به ۱۲ منطقه حاشیه نشین در این استان  ارائه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،سمیه تقوی افزود: بر اساس تفاهم نامه منقعد شده مابین هلال احمر و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اجرای برنامه های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک های اولیه در منطق حاشیه نشین استان اجرا می شود.

وی اظهارداشت: از سوی وزارت کشور ۱۲ منطقه حاشیه نشین به جمعیت هلال احمر زنجان اعلام شده که از این تعداد هشت منطقه در زنجان و در شهرستان های ابهر و خدابنده نیز هر کدام ۲ منطقه است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مناطق ۱۲ گانه حاشیه نشین آموزش های همگانی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آموزش برای کودکان سه ساعت، نوجوانان چهار ساعت، جوانان ۶ ساعت و بزرگسالان هشت ساعت آموزش کمک های اولیه توسط مربیان جمعیت هلال احمر ارائه خواهد شد.

تقوی یادآوری کرد: هدف از اجرای این برنامه آموزش همگانی و توانمند سازی مردم حاشیه نشین برای مقابله با بحران ها است.

وی با اشاره تشکیل تیم های دادرس در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این تیم ها دادرس در مدارس به عنوان دانش آموز آماده در روزهای سخت بوده و دادرس پیشرفته در دانشگاه ها نیز دانشجوی آماده در روزهای سخت است که آموزش های اسکان اضطراری را برای پشتیبانی از حوزه امداد و نجات فرا می گیرند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: در شاخه های حاشیه نشین و آزاد نیز دادرسان داوطلب آموزش های لازم را فرا می گیرند تا بتوانند در بحران ها مثمر ثمر بوده و کمک حال جمعیت هلال احمر باشند.

تقوی با بیان اینکه قرار است در هریک از مناطق حاشیه نشین ۱۰۰ نفر آموزش های همگانی را فرا بگیرند، افزود: یکهزار و ۲۰۰ نفر با آموزش های هلال احمر آمادگی لازم را در مواجه با بحران ها فرا می گیرند.

وی گفت: این برنامه به زودی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با همکاری معاونت آموزش و پژوهش و خانه های هلال جمعیت هلال احمر استان آغاز خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعد از پایان آموزش ها در مناطق حاشیه نشین استان، دور دوم آموزش ها نیز توسط تیم های سحر در خصوص آموزش های حمایت روانی در حوادث و بلایا در این مناطق آموزش داده می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه