تفاهمنامه‌ همکاری‌های پارلمانی ایران و تاجیکستان امضا شد


تفاهمنامه‌ همکاری‌های پارلمانی ایران و تاجیکستان امضا شد

رکنا سیاسی : تفاهم‌نامه همکاری‌های پارلمانی میان رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس ملی تاجیکستان در راستای تقویت این همکاری‌ها به امضا رسید و بین رؤسای مجالس تبادل شد.

به گزارش رکنا از خانه ملت ، رستم امامعلی رَحمانُف رئیس مجلس ملی جمهوری تاجیکستان که امروز - دوشنبه - در رأس هیأت بلندپایه پارلمانی وارد تهران شده است، با ورود به بهارستان مورد استقبال رسمی رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مراسم رسمی امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه پارلمانی امروز(دوشنبه، 18 دی) و پس از تشکیل نشست هیأت‌های دوجانبه رؤسای مجالس ایران و تاجیکستان برگزار شد.

در جریان این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رستم امامعلی رَحمانُف رئیس مجلس ملی تاجیکستان یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های پارلمانی را به امضا رسانده و تبادل کردند.

هدف از امضای این تفاهمنامه، توسعه روابط پارلمانی میان مجالس ایران و تاجیکستان است.

گفتنی است ، رئیس مجلس ملی تاجیکستان امروز در بدو ورود به تهران با اشاره به تمدن مشترک دو کشور گفت: فرهنگ مشترک پارسی سابقه دیرینه‌ای دارد و ما باید این را حفظ کنیم تا دیگران این را مخدوش و از دست ما خارج نکنند و باید از این فرهنگ صیانت و پاسداری شود.

مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس که در فرودگاه به استقبال رئیس مجلس تاجیکستان رفته بود، ضمن خیر مقدم به هیأت تاجیکستان خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر سر آغاز گسترش روابط و فصل جدیدی از تعاملات باشد.


تفاهمنامه‌ همکاری‌های پارلمانی ایران و تاجیکستان امضا شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از برخورد ماشین شاسی بلند با گله گوسفندان