نارضایتی از صدر اعظم آلمان رکورد زد


نارضایتی از صدر اعظم آلمان رکورد زد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان نارضایتی از عملکرد اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان رکورد تازه‌ای ثبت کرده است.

نارضایتی از صدر اعظم آلمان رکورد زد

به گزارش راهبرد معاصر، نتایج یک نظرسنجی از رکورد تازه‌ای درباره نارضایتی از عملکرد اولاف شولتز، صدر اعظم کنونی آلمان حکایت دارد.

نشریه اینترنتی «بیلد» آلمان در گزارشی اعلام کرد که نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت شهروندان آلمانی از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

طبق نظرسنجی جدید مؤسسه اینفراتست دیامپ، تنها ۱۹ درصد از شهروندان اعلام کردند که از کار صدر اعظم خود راضی هستند.

نتایج نظرسنجی فوق همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت وزرای دولت ائتلافی «شولتز» نیز نسبت به ماه گذشته کاهش یافت: «رابرت هابک»، وزیر اقتصاد و «کریستین لیندنر»، وزیر دارایی فدرال آلمان صرفاً اندکی بهتر از صدر اعظم آلمان عمل کردند.

نتایج این نظرسنجی حاکیست که ۲۴ درصد (۶- امتیاز) از عملکرد هابک و ۲۳ درصد (۴-) از عملکرد لیندنر راضی هستند.

از میان سایر سیاستمداران آلمانی نیز فریدریش مرز، رهبر حزب دموکرات مسیحی نیز ۲ درصد از دست داد، اما با ۳۰ درصد کماکان پس از بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان با ۵۱ درصد و آنالنا باربوک، وزیر خارجه سبز با ۳۱ درصد، در رتبه سوم قرار گرفت.

بر این اساس، باوجود اینکه بائربوک در جایگاه دوم قرار گرفت، باید باخت ۷ درصدی در مقایسه با ماه دسامبر را نیز می‌پذیرفت.

به نوشته نشریه بیلد، رأی دهندگان آلمانی از عملکرد دولت ائتلافی آلمان رضایت ندارند و صرفاً ۱۷ درصد از واجدین شرایط رأی دادن کماکان از عملکرد دولت رضایت دارند. ۸۲ درصد شهروندان آلمانی هم بدون تغییر از عملکرد ائتلاف حزب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات کمتر یا اصلاً رضایت ندارند.

طبق این نظرسنجی، شهروندان آلمانی همچنین در مورد اینکه آیا دولت کنونی در سال ۲۰۲۴ بر سر قدرت خواهد ماند یا خیر، نیز اختلاف نظر دارند: ۴۹ درصد بیشتر بر این باورند که ائتلاف دولتی به رهبری شولتز در سال کنونی پایدار خواهد ماند.

۴۱ درصد نیز بر این باورند که این ائتلاف فرو خواهد پاشید.

نتایج یک نظرسنجی اخیر دیگر در خصوص میزان محبوبیت سیاستمداران آلمانی هم حاکیست که «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان بازنده بزرگ سال خواهد بود و میزان محبوبیت وی حتی از رییس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز پایین آمده است.

اوج گیری محبوبیت حزب افراطی «جایگزینی برای آلمان» با مواضع ضد اروپایی هراس زیادی را میان سیاستمداران و مقامات اروپایی به وجود آورده و حتی عده‌ای پیشنهاد ممنوعیت فعالیت این حزب را پیشنهاد داده‌اند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !