ارتفاع برف در نیمه غربی ایران به 30 سانتیمتر رسید / تداوم بارش برف شدید


ارتفاع برف در نیمه غربی ایران به 30 سانتیمتر رسید / تداوم بارش برف شدید

بارش برف استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور را سفیدپوش کرد به طوری که نیرو‌های امدادی و راهداری برای بازگشایی محور‌های مواصلاتی تلاش می‌کنند.

ارتفاع برف در نیمه غربی ایران به 30 سانتیمتر رسید / تداوم بارش برف شدید

به گزارش راهبرد معاصر؛ با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور، برخی از جاده‌های آذربایجان شرقی سفیدپوش و تردد‌ها با سختی و کندی همراه شد.
این‌طور که مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی اعلام کرده در شبانه روز گذشته با کاهش دما و بارش برف، ۲۷ نفر در برف و کولاک در شهرستان مرند، جاده روستای دارانداش، گرفتار برف و کولاک شده بودند. آمبولانس اورژانس در شهرستان ورزقان، کیلومتر ۳۰ جاده ورزقان-خاروانا، گرفتار برف و کولاک شد که بیمار با آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شد.
بارش برف در آذربایجان غربی هم با امداد رسانی به گرفتاران در برف و کولاک همراه بود و امدادگران جمعیت هلال احمر در محور آواجیق به چالدران ۱۳۰ نفر را از میان برف و کولاک نجات دادند.
در اردبیل نیز اولین بارش برف در سال آبی جاری استان در حالی که خوشحالی کشاورزان را به همراه داشت، سبب راهبندان در برخی از خیابان‌ها و معابر شد. بارش برف در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و بخش‌هایی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر و خلخال قابل توجه بود و به دلیل کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای رخ داد. بیشترین بارش برف در ۳ شهرستان اردبیل، سرعین و مشکین‌شهر به ثبت رسیده است.
به گفته مدیر عامل هلال احمر اردبیل تلاش برای پیدا کردن ۳ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات سبلان، از سوی ۲ تیم کوهستان متشکل ۸ نفر نیروی عملیاتی با ۲ دستگاه خودروی امدادی همچنان ادامه دارد.
ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم به بیش از ۱۵ سانتی‌متر رسید و تردد در این مسیر به علت لغزندگی سطح جاده با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
عباس حقی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال هم از باز بودن جاده‌های شهری و روستایی خبر داده و گفته به استثنای جاده ارتباطی خلخال به پونل که از چند روز پیش از سمت گیلان بر روی خودرو‌ها مسدود است، سایر محور‌های بین شهری و روستایی این شهرستان باز شده.
بارش برف در محور کندوان هم از محدوده پل اوشن تا ارتفاعات شدید گزارش شده است که با تلاش نیرو‌های راهداری و پلیس راه، مسیر تردد باز است، اما اجازه تردد بدون زنجیر چرخ در این محور داده نمی‌شود.
در گردنه ژالانه در کردستان هم ارتفاع برف به ۳۰ سانتی‌متر رسید و رانندگان برای تردد حتما باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند. در مابقی محور‌های استان تردد عادی و روان است.
بارش برف در منطقه سخت‌گذر و برفی رودریش در کهگیلویه و بویراحمد هم آن‌قدر شدیدی بود که نیرو‌های امدادی ناچار شدند با ۱۲ ساعت پیاده‌روی در منطقه به یک مادر باردار کمک‌رسانی و او را به درمانگاه مارگون منتقل کنند. / همشهری آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)