دور دوم سفر رئیس جمهور به زنجان


دور دوم سفر رئیس جمهور به زنجان

رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم در دومین سفر خود به زنجان ۱۶ دیماه میهمان پایتخت شور و شعور حسینی بودند؛ این سفر علاوه بر بهره‌برداری از پروژه‌های مهم و بررسی حاصل مصوبات نخستین سفر، مصوبات ارزشمندی هم برای تداوم توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای این استان به همراه داشت.

دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی و برخی از اعضای هیات دولت سیزدهم به زنجان را می ‎توان دیدار مردمی، افتتاح طرح‌های مسکن ملی، گلخانه مدرن هیدج و حضور در اجلاس نماز و شورای اداری استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور به زنجان است.

شماری از اعضای هیات دولت و معاونان رییس جمهور نیز آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند. بعضی وزرا و دولتمردان نیز از روز گذشته به استان زنجان سفر کرده اند و با حضور آنان بعضی پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفت.

آیت الله رییسی پیشتر آبان ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به زنجان سفر کرده بود. رییس جمهور همچنین سال گذشته نیزبه منظور افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی «آریان ۲» به زنجان سفر کرد.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شود.

برنامه حضور آیت الله رییسی، رئیس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌ کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به امروز شنبه موکول شد.

همچنین امروز قرار است راهپیمایی گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و دیدار با رییس جمهور از ساعت ۹ و ۳۰ صبح از میدان قائم تا مصلای نماز جمعه زنجان برگزار شود.

بیکاری در زنجان کاهش یافته است/ مصوبات دور اول سفر پیگیری می‌شود

رئیس جمهور در دومین سفر استانی به زنجان در فرودگاه این شهر با بیان اینکه مصوبات دور اول با جدیت پیگیری می‌شود، اعلام کرد که داده‌های آماری نشان می‌دهد که آمار بیکاری در استان به‌ عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مردم کاهش یافته است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به زنجان در سخنان کوتاهی اظهار کرد: مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خود کرده‌اند و با این نماد در کشور شناخته می‌شوند.

بهره برداری از ۷۸۸۳ واحد مسکونی در زنجان با حضور رییس جمهور

هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور در آیینی با حضور آیت الله رئیسی در استان زنجان به بهره برداری رسید.

در این آیین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب زمین‌هایی ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شد و در بخش خودمالکی و بخش خصوصی نیز یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسید.

از مجموع این‌ خانه ها، ۷۷۰ واحد مربوط به بخش نوسازی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و چهار هزار واحد مسکونی نیز مربوط به بخش روستایی است که امروز به بهره برداری رسید.

دور دوم سفر رئیس جمهور به زنجان

نوسازی بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم نوسازی شد.

مهدی عبوری افزود: همزمان با سفر هیات دولت به استان زنجان و با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در این استان ، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۵ هزار و ۷۱ واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآورشد افزود: همچنین ، با واگذاری ۴ واحد مسکونی به ۴ خانوار ساکن در محله کوی فلسطین زنجان، طرح کلید به کلید آغاز می‌شود.

به گفته عبوری؛ از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲۰۰ و ۳ هزار واحد در دست نوسازی بوده که بیش از ۱۸۲ هزار واحد از آن در این دولت شروع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان