طرز تهیه موساکا غذای خوشمزه یونانی + فیلم


طرز تهیه موساکا غذای خوشمزه یونانی + فیلم

رکنا: موساکا یک غذای یونانی خوشمزه و مجلسی است که با لایه های بادمجان، گوشت چرخ کرده و سس بشامل تهیه می شود.


غذای موساکا چیست ؟

موساکا (به یونانی: μουσακά، تلفظ moos-ah-kah) یک غذای سنتی یونانی است که از لایه هایی از گوشت چرخ کرده، بادمجان و سس بشامل تشکیل شده است. این یک غذای دلچسب و خوش طعم است که در یونان و سراسر جهان محبوب است.

طرز تهیه موساکا :

ابتدا بادمجان ها را بشویید و آن ها را یا با پوست یا بدون پوست به صورت حلقه ای یا ورقه ای به یک اندازه به قطر نیم سانتی برش بدهید. و دور آن ها نمک بپاشید و اجازه بدهید 30 دقیقه بماند و عرق کند. در همین حین سس گوشت و سس بشامل را درست کنید.

فر را با دمای 240 درجه سانتیگراد/450 فارنهایت گرم کنید. بادمجان را خشک کنید ، حتما این کار را خوب انجام دهید، در غیر این صورت خیلی شور است. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و آن ها را روی سینی بچینید (شاید به 3 سینی نیاز داشته باشید، به صورت دسته ای کار کنید)، با برس روی آن ها روغن بزنید.

15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که کمی قهوه ای و نرم شود بپزید. سپس آن ها را بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

برای تهیه ی سس گوشت، ابتدا روغن زیتون را در یک تابه یا قابلمه بزرگ روی حرارت زیاد گرم کنید، سپس پیاز را تفت بدهید تا نرم شوند. و بعد سیر رنده شده را اضافه کنید و 2 دقیقه تفت بدهید.

گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و بپزید تا زمانی که از صورتی به قهوه ای تغییر کند و در حین هم زدن آن را خرد کنید.

بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. مقدار کمی آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد، سپس حرارت را کم کرده و به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که به سس غلیظ تبدیل شود، بپزید.

در همین حین سس بشامل را تهیه کنید. کره را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​آب کنید. آرد را اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه تفت بدهید و مدام هم بزنید.

مدام هم بزنید، شیر را به آرامی اضافه کنید. سپس مرتباً به مدت 3 تا 5 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود هم بزنید تا حدی که پشت قاشق چوبی را به صورت ضخیم بپوشاند.

آن را از روی شعله ی گاز بردارید و پنیر، جوز هندی، نمک و فلفل را اضافه کنید. می توانید از پنیر موزارلا استفاده کنید.

اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خنک شود، سپس تخم مرغ ها را با همزن بزنید. و به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و درب ظرف را بپوشانید تا زمانی که لازم باشد.

فر را روی 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت (همه انواع فر) روشن کنید. ظرف مورد نظر خود را برای قرار دادن در فر را چرب کنید. نیمی از بادمجان ها را در کف یک ظرف پخت قرار دهید (من از ماهیتابه 26 سانتی متری 9 اینچی استفاده کردم)، سپس تمام مواد گوشت را روی آن قرار دهید.

باقیمانده ی بادمجان را روی آن بچینید، سپس روی آن را سس بشامل بریزید و با پودر سوخاری بپوشانید.

به مدت 30 تا 40 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید. اجازه دهید تا 10 دقیقه قبل از سرو داخل فر بماند.


طرز تهیه موساکا غذای خوشمزه یونانی + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان