ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می‌تواند از کهکشان‌ها و سحابی‌ها عکس بگیرد!


ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می‌تواند از کهکشان‌ها و سحابی‌ها عکس بگیرد!

یکی از ویژگی‌های گلکسی S۲۴ الترا که فعلا در حد شایعه به آن پرداخته شده‌است، توانایی آن در عکاسی از ماه و سایر اجرام آسمانی است که دوربین‌های معمولی نمی‌توانند آن‌ها را ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش‌های منتشر شده با گلکسی S۲۴ سامسونگ کاربران می‌توانند، سحابی‌ها و کهکشان‌ها را به تصویر بکشد. این اولین بار است که چنین قابلیتی در یک تلفن‌همراه هوشمند ارائه می‌شود.

پیشرفت‌های اخیر در پردازش تصویر و سخت‌افزار تلفن‌های همراه، اجازه داده‌است تا کاربران به ثبت تصاویر نجومی بپردازند؛ اما پرچمداران پیش از سامسونگ گلکسی S۲۴ تنها قادر به ثبت تصویر ستارگان پرنور در آسمان شب بودند و نه کهکشان‌هایی که پیش از این تنها می‌شد با تلسکوپ‌های هوشمند آن‌ها را رصد کرد.

ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می‌تواند از کهکشان‌ها و سحابی‌ها عکس بگیرد!

اولین مولفه برای گرفتن این اجرام در اعماق فضا، این است که تا حد امکان به آنها نزدیک شوید. تاکنون، شایعات دوربین گلکسی S۲۴ الترا حاکی از راه اندازی «چهار تله فوتو» با محدوده زوم ۲ برابر، ۳ برابر، ۵ برابر و ۱۰ برابر است. مورد دوم مهم‌ترین است زیرا بهترین کیفیت تصویر را حتی زمانی که زوم دیجیتال اعمال می‌شود، فراهم می‌کند.

برگه مشخصات فاش شده، همچنین نشان دهنده عملکرد ۱۰۰ برابری Space Zoom با گلکسی S۲۴ الترا است که محدوده زوم مورد نیاز برای تشخیص جزئیات دقیق کهکشان‌ها و سحابی‌ها است. با این حال، بزرگترین ناشناخته در حال حاضر این است که آیا دوربین دوم تله فوتو به عنوان یک لنز زوم اپتیکال ۱۰ برابر باقی می‌ماند یا نه و یا به جای آن به زوم اپتیکال ۵ برابر کاهش می‌یابد.

ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می‌تواند از کهکشان‌ها و سحابی‌ها عکس بگیرد!

سامسونگ احتمالاً برای پر کردن شکاف‌ها به هوش مصنوعی تکیه خواهد کرد. این شرکت مدتی است که از امکانات Galaxy AI استفاده می‌کند، بنابراین گمان می‌رود که می‌توان از هوش مصنوعی با عکاسی نجومی برای کشف این کهکشان‌ها و سحابی‌ها استفاده کرد.

یک تکنیک متداول تصویربرداری با عکاسی نجومی، انباشتگی نامیده می‌شود، که در آن چندین عکس روی هم قرار می‌گیرند. اگر تا به حال در نور کم عکس گرفته‌اید، احتمالاً می‌دانید که تلفن شما معمولاً در حالت شب قرار می‌گیرد، جایی که دوربین با نوردهی طولانی‌تری عکس می‌گیرد و لازم تا حد امکان ثابت بماند.

برای اینکه گلکسی S۲۴ الترا بتواند کهکشان‌ها و سحابی‌ها را به تصویر بکشد، به‌ویژه جزئیات دقیق‌تری مانند گازهای در حال چرخش در اطراف آن‌ها را، باید تلفن را روی یک سه‌پایه یا چیزی دیگر نصب کرد و هوش مصنوعی باید تصاویر را روی هم قرار دهد.

ماه را فراموش کنید؛ گلکسی S24 می‌تواند از کهکشان‌ها و سحابی‌ها عکس بگیرد!

انجام همه اینها به مقداری قدرت پردازشی سنگین نیاز دارد، اما Snapdragon ۸ Gen ۳ که انتظار می‌رود گلکسی S۲۴ الترا را تامین کند، می‌تواند برای مدیریت همه آن‌ها مجهز شود. این تراشه با در نظر گرفتن هوش مصنوعی ساخته شده است، بنابراین شانس خوبی وجود دارد که بتواند کار هوشمندانه‌ای در جمع آوری و شکل‌دهی به تصاویر انجام دهد.

منبع: tomsguide

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !