تعطیلی ادارات فردا شنبه 16 دی 1402؟


تعطیلی ادارات فردا شنبه 16 دی 1402؟

بسیاری از کارمندان ادارات دولتی و خصوصی برایشان سوال شده است که تعطیلی شنبه‌ها تصویب شده است؟ و این سوال ذهنشان را درگیر کرده است که آیا فردا شنبه شانزدهم دیماه ۱۴۰۲ تعطیل است یا خیر؟

بسیاری از کارمندان ادارات دولتی و خصوصی برایشان سوال شده است که تعطیلی شنبه‌ها تصویب شده است؟ و این سوال ذهنشان را درگیر کرده است که آیا فردا شنبه شانزدهم دیماه ۱۴۰۲ تعطیل است یا خیر؟

فردا شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ به علت عزای عمومی تعطیل نیست و همه ادارات باز هستند. هنوز طرح مجلس درباره تعطیلی روزهای شنبه به تصویب نرسیده است.

مخالفت برخی نمایندگان با تعطیلی‌شنبه

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس درباره مخالفت برخی نمایندگان با تعطیلی شنبه گفت: برخی از عزیزان مخالفت‌هایی داشتند، مثلا آقای میرسلیم مطرح کرده بودند که روز شنبه روز مقدس یهودیان است و نباید تعطیل شود. اما برداشت بنده این است که عمده نمایندگان موافق این تعطیلی روز شنبه برای تعطیلات هستند.

طرح تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در نهایت پس از بررسی کمیسیون اجتماعی، قرار است به زودی تصویب شود. برخی نمایندگان معتقدند که با تعطیلی شنبه‌ها فاصله میان تعطیلی ایران با کشورهایی که یکشنبه در آن‌ها تعطیل است کم می‌شود اما با تعطیلی پنجشنبه، یک روز کاری دیگر در سطح جهانی از ایران گرفته می‌شود. اگرچه برخی نمایندگان نیز با انگیزه‌های مذهبی مخالف تعطیلی شنبه بوده‌اند.

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره تصویب قانون تعطیلی روز‌های شنبه به «انتخاب» گفت: تعدادی از نمایندگان نامه ای را خطاب به هیات رئیسه امضا کردند که این موضوع در دستور کار قرار گیرد و بحث تعطیلی های روز شنبه و جمعه به تصویب رسید.

وی در ادامه در رابطه با علت تعطیلی شنبه اشاره کرد: با توجه به اینکه در اکثر کشور‌های دنیا یکشنبه تعطیل هستند، اگر می‌خواستیم پنجشنبه و جمعه تعطیل کنیم، مراودات ما با جهان دچار مشکل می‌شد. در این شرایط راهی جز تعطیلی جمعه و شنبه نداریم؛ مثل تمام کشور‌های اسلامی که این دو روز شنبه و جمعه را تعطیل می‌کنند.

سعیدی درباره مخالفت برخی نمایندگان با تعطیلی شنبه گفت: برخی از عزیزان مخالفت‌هایی داشتند، مثلا آقای میرسلیم مطرح کرده بودند که روز شنبه روز مقدس یهودیان است و نباید تعطیل شود. اما برداشت بنده این است که عمده نمایندگان موافق این تعطیلی روز شنبه برای تعطیلات هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا