بلاتکلیفی 998 خانواده متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال / بیش از 100 میلیارد سرمایه مردم فقط یک زمین و دیگر هیچ!


بلاتکلیفی 998 خانواده متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال / بیش از 100 میلیارد سرمایه مردم فقط یک زمین و دیگر هیچ!

رکنا اقتصادی: پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کازرون، استان فارس نیز مانند اغلب پروژه های این طرح، سرنوشت روشنی ندارد و متقاضیان بلاتکلیف مانده اند.

به گزارش رکنا، محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در آخرین بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان های کازرون، کوهچنار، نورآباد و رستم گفت: «پروژه های نهضت ملی مسکن مورد توجه ویژه دولت و مسئولین است و در تمام شهرهای استان فارس در دست اجرا است.»

این در حالی است که دو پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کازرون قریب به 2 سال است بدون هیچگونه پیشرفتی رها شده و مدیرکل راه و شهرسازی فارس از آن بی اطلاع است.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در تاریخ 31 مرداد ماه امسال گفت: «در بازدیدهای میدانی از پروژه های دوان 1 و 2 و پردیس شهرستان کازرون مشکل صدور پروانه های ساختمانی حل و پیگیری های لازم جهت فعال شدن این پروژه ها انجام و مشکل تسهیلات این پروژه ها از طریق بانک مسکن پیگیری شد.»

این در حالی است که هنوز بعد از چند ماه از این خبرسازی ها و شعارهای بدون عمل، نه تنها مشکل این پروژه ها حل نشده بلکه بعد از دو سال نقشه و موقعیت زمین این پروژه ها به تایید شهرداری شهرستان کازرون نرسیده است و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از این موضوع نیز بی اطلاع است و در این میان مردمی هستند که کل سرمایه زندگی خود را باخته اند و زمینی محصور که قرار است روزی در آنجا خانه های آنها ساخته شود.

پروژه 998 واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کازرون ( پروژه های دوان و پردیس)

بلاتکلیفی 998 خانواده متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال / بیش از 100 میلیارد سرمایه مردم فقط یک زمین و دیگر هیچ!

یکی از متقاضیان پروژه 998 واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کازرون به خبرنگار رکنا گفت: ما متقاضیان مسکن ملی شهرستان کازرون، استان فارس بعد از قریب دو سال از ثبت نام و یک سال از واریز اولین آورده، هیچگونه پیشرفتی را به جز حصارکشی نمی بینیم و پیشرفت پروژه دوان 1 هم بسیار کُند است و به 10 درصد هم نمی رسد.

وی با بیان اینکه در سال 1400 ثبت نام کردیم و اولین آورده خود را در سال 1401 واریز کردیم، گفت: سال 1401 اولین آورده به مبلغ 40 میلیون تومان واریز کردیم. دو ماه پیش نیز پیامکی از اداره کل راه و شهرسازی استان فارس مبنی بر اینکه یک ماه فرصت دارید که آورده دوم را واریز کنید و بنابراین 65 میلیون تومان واریز کردیم. یعنی برای پروژه ای که هیچ پیشرفتی ندارد 105 میلیون تومان پرداخت کردیم.

این در صورتی است که پروژه های ساخت مسکن در شهرستان های دیگر استان فارس که زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می شود، کاملا قرارداد مشخصی دارد و روشن است ماهیانه و سالانه چقدر باید پرداخت شود.

پروژه های مسکن ملی کازرون بدون پیشرفت رها شده است

بلاتکلیفی 998 خانواده متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال / بیش از 100 میلیارد سرمایه مردم فقط یک زمین و دیگر هیچ!

این متقاضی با بیان اینکه متولی ساخت پروژه های مسکن ملی کازرون، اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است و پیمانکار این پروژه ها «شرکت ره آورد سازندگی آزادگان» (رسا) است، گفت: این پروژه ها به دلیل عدم نظارت و نبود ناظر و تغییر مداوم مسئولان و مدیران اداره کل راه و شهرسازی، بدون پیشرفت رها شده است و هر مسئولی هم که می آید، مشکل را به گردن مسئول قبلی می اندازد و در اینجا فقط مردم متضرر می شوند.

وی با بیان اینکه طبق گفته های مسئولان شهرستان کازرون، شرکت پیمانکار (شرکت ره آورد سازندگی آزادگان) حدود چند ماه است که تغییر کرده است، گفت: از سال 1401 که اولین آورده خود را واریز کرده ایم تا به امروز حتی یک قدم برای ساخت مسکن برداشته نشده است و جز ضرر و زیان برای مردم چیزی باقی نمانده است.

پروژه مسکن ملی کازرون فقط یک زمین بایر و رها شده است / پروژه ها مورد تایید شهرداری نیست!

بلاتکلیفی 998 خانواده متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال / بیش از 100 میلیارد سرمایه مردم فقط یک زمین و دیگر هیچ!

این متقاضی در ادامه گفت: به تازگی پیامکی برای ما ارسال شده مبنی بر اینکه دولت به این نتیجه رسیده که بار مالی بانک مسکن زیاد شده و قرار است از این پس متولی بانک ملی باشد. این در حالی است که پروژه هیچ پیشرفت فیزیکی ندارد و فقط یک زمین بایر و به حال خود رها شده است.

از سوی دیگر شهرداری شهرستان کازرون اعلام کرده است که این زمین گنجایش ساخت این تعداد طبقات و واحدهای مسکونی را ندارد. در این زمین قرار است دو پروژه 350 و 648 واحدی دوان و پردیس (مجموعا 998 واحد) ساخته شود و شهرداری هنوز مجوز نقشه و زمین را تایید نکرده است و طبق گفته مسئولین شهرستان کازرون، همین دلیل اصلی عدم پیشرفت پروژه ها است اما این مساله چه ارتباطی به مردم دارد؟

وی در ادامه گفت: طبق گفته فرمانده شهرستان کازرون پروسه واگذاری این پروژه ها از شرکت رسا ( پیمانکار قبلی) به پیمانکار جدید، به طور کامل انجام نشده است و پیمانکار جدید که کازرونی است، مصالح ساختمانی را دپو کرده که به نفع مردم تمام شود اما مگر مشکل مسکن ما متقاضیان با دپو مصالح حل می شود؟ طبق گفته فرمانده شهرستان کازرون، پیمانکار جدید باید با پیمانکار قبلی به توافق برسد اما در اینجا فقط پول و زمان مردم در حال هدررفت است و اگر ما این پول ها را دو سال پیش سرمایه گذاری کرده بودیم، امروز صاحبخانه بودیم.

این متقاضی تاکید کرد: متولی ساخت این پروژه ها قبل از اینکه به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس واگذار شود، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شده بود اما به دلایل نامعلوم دوباره به اداره کل راه و شهرسازی سپرده شد. این در حالی است که اگر این پروژه ها به سبک خودمالکی ساخته می شد، تا امروز تحویل متقاضیان شده بود. سبک خودمالکی این است که زمین دولتی را به مردم تحویل می دهند و مردم با مشارکت دیگر متقاضیان و با وام ساخت مسکن، شروع به ساخت می کنند. تمام پروژه های مسکن ملی شهرستان های دیگر استان فارس که به سبک خودمالکی ساخته می شوند، در حال حاضر رو به پیشرفت است.

پرونده های نهضت ملی مسکن دیگر نقاط کشور که رکنا از آنها گزارش تهیه کرده است را در لینک های زیر بخوانید:

*اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسفبار

*عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر

*پروژه مسکن ملی نصیرشهر فقط یک نام روی دیوار! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی

*پروژه مسکن ملی پردیس گرانتر از واحدهای آماده تمام می شود / پول صاف کردن تپه ها را هم مردم باید بپردازند!

*زندگی متقاضیان مسکن ملی در حال فروپاشی است / به داد متقاضیان مسکن ملی شهرستان دماوند برسید!

*ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان / پیمانکاران با زندگی مردم بازی می کنند


بلاتکلیفی 998 خانواده متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال / بیش از 100 میلیارد سرمایه مردم فقط یک زمین و دیگر هیچ!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...