واکنش تند ظریف به حادثه تروریستی انفجار کرمان


واکنش تند ظریف به حادثه تروریستی انفجار کرمان

اقتصادنیوز: محمدجواد ظریف در واکنش به انفجارهای تروریستی در کرمان تاکید کرد که تروریسم کور از هیچ جنایتی علیه بی‌گناهان فروگذار نیست .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انفجار تروریستی کرمان در روز گذشته گفت: ضروری است منطقه و جهان نه تنها این اقدام ددمنشانه تروریستی را محکوم کرده و برای مجازات آمران و مباشران آن به صورت یک‌پارچه همکاری کنند، بلکه همزمان لازم است برای برخورد و ریشه‌کنی این بلای خانمانسوز جهانی، اقدام عملی برای توقف فوری تروریسم دولتی، آپارتاید و جنایات جنگی اسرائیل به ویژه در غزه را سامان دهند.

ظریف در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جنایت هولناک تروریستی در کرمان که به شهادت و جراحت ده‌ها تن از هم‌میهنان ارجمند ایرانی در سالگرد شهادت قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، انجامید، بسیار تلخ و ناگوار بود و نشان داد تروریسم کور برخلاف هنجارهای انسانی برای رسیدن به اهداف پلیدش از هیچ جنایتی علیه بی‌گناهان فروگذار نیست؛ همان‌گونه که رژیم جنایتکار صهیونیستی، به عنوان سردامدار و سرچشمه تروریسم در منطقه و جهان، هزاران زن و مرد و کودک بی دفاع را در غزه به خاک و خون کشیده است. بی‌گمان، این غم مشترک و دردناک ملی، همدلی و یک‌پارچگی همگانی در ایران سربلند را افزایش خواهد داد.

او در ادامه نوشت: ضروری است منطقه و جهان نه تنها این اقدام ددمنشانه تروریستی را محکوم نموده و برای مجازات آمران و مباشران آن به صورت یک‌پارچه همکاری نمایند، بلکه همزمان لازم است برای برخورد و ریشه کنی این بلای خانمانسوز جهانی، اقدام عملی برای توقف فوری تروریسم دولتی، آپارتاید و جنایات جنگی اسرائیل به ویژه در غزه را سامان داده و ملاحظات توجیه ناپذیر سیاسی در ادامه حمایت از رژیم تروریستی اسرائیل را کنار بگذارند. با آرزوی علو درجات برای شهدای گرانقدر این فاجعه غم انگیز و بهبودی کامل برای مجروحان، آرامش و صبر برای بازماندگان خواهانم.

بنابر اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور و طبق آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده‌اند و ۲۸۴ نفر هم مجروح شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی