حمایت تمام قد نروژ از اوکراین/ کمکهای جدید نظامی تصویب شد


حمایت تمام قد نروژ از اوکراین/  کمکهای جدید نظامی تصویب شد

شرکت‌های نظامی نروژ مجوز فروش مستقیم سلاح به اوکراین را به دست آوردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت نروژ پیش از این حمایت مالی و نظامی در اختیار اوکراین قرار داده بود اما اعلام کرد که این کمک‌ها «دیگر کافی نیست.»

بر اساس تصمیم جدید دولت نروژ، شرکت‌های نظامی این کشور می‌توانند برای فروش مستقیم محصولات دفاعی به اوکراین، از وزارت خارجه نروژ تقاضای مجوز کنند.

وزارت دفاع نروژ اعلام کرد: دولت معتقد است که اسلو باید بر اساس نیازها و چالش‌های نظامی اوکراین، کمک‌های تسلیحاتی موثر و طولانی مدتی در اختیار آن کشور قرار دهد.

البته ضوابط سختگیرانه‌ای برای فروش سلاح‌های نروژی به اوکراین وجود خواهد داشت؛ از جمله آنکه فروش‌های تسلیحاتی فقط به مقام‌های رسمی اوکراین انجام خواهد شد و آنها باید در مورد استفاده از این سلاح‌های مستنداتی ارائه دهند.

نروژ در سال ۲۰۲۳ بیش از یک میلیارد دلار حمایت تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار دهد و قرار است که این کمک‌ها در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه پیدا کند.

اسلو ماه گذشته میلادی در بخشی از کمک‌های تازه ۶.۸ میلیاردی به اوکراین از ارسال کمک‌های بشردوستانه و سامانه‌های دفاعی هوایی به کی‌یف خبر داد.

این در حالی است که اسلو و لندن اخیرا یک ائتلاف دریایی در راستای حمایت از نیروی دریایی اوکراین ایجاد کردند. هدف این ائتلاف ارسال «کشتی و سایر تجهیزات برای تقویت توانمندهای دریایی اوکراین» است.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌های این ائتلاف «ارائه آموزش، تجهیزات و زیرساخت‌ها برای تقویت امنیت دریای سیاه» اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج