شب ناآرام سال نوی میلادی در آلمان/ بازداشت 300 شهروند


شب ناآرام سال نوی میلادی در آلمان/ بازداشت 300 شهروند

رسانه های آلمانی از دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در شهرهای آلمان و بخصوص برلین در ناآرامی های شب سال نوی میلادی و مجروح شدن تعدادی از افسران پلیس در جریان درگیری‌ها خبر دادند.

شب ناآرام سال نوی میلادی در آلمان/ بازداشت 300 شهروند

به گزارش راهبرد معاصر، هم زمان با شب سال نوی میلادی برخی ناآرامی ها و شورش هایی در برخی مناطق آلمان از جمله برلین پایتخت این کشور رخ داد.

پلیس در ایالت نوردراین-وستفالن هم برای شورش‌های امسال آماده شده بود و تعداد نیروهای عملیاتی به طور قابل توجهی به بیش از 6600 افسر پلیس افزایش یافت. از آنجایی که در شب سال نوی 2022/23، ترقه و موشک‌های آتش‌بازی به طور خاص به سمت افسران پلیس و نیروهای امدادی در چندین شهر نوردراین-وستفالن شلیک شدف کلن و دوسلدورف تا حدی آتش بازی در مرکز شهر را ممنوع کردند.

حدود 300 نفر به طور موقت در برلین و بیشتر آنها به دلیل نقض قانون مواد منفجره دستگیر شدند. سخنگوی پلیس گفت که افسران پلیس، آتش نشانان و سایر افراد در سراسر این شهر بارها با مواد آتش زا هدف قرار گرفتند. در مجموع 15 افسر مجروح شدند. سخنگوی پلیس گفت: "ما از تلاش خود راضی هستیم، ما با موفقیت از آتش نشانی محافظت کردیم.

در نزدیکی میدان "الکساندر پلاتز"، در فواره نپتون، حدود 500 نفر مواد آتش زا را به سمت یکدیگر پرتاب کردند. پلیس در ادامه نوشت: نیروهای عملیاتی این گروه ها را متفرق کردند و آتش بازی را بررسی کردند. سخنگوی پلیس گفت که نیروهای اورژانس نیز در معابر شهرداری مجاور مورد حمله قرار گرفتند.

چند نفر هم در منطقه نو کولن دستگیر شدند زیرا ظاهراً در حال ساخت کوکتل مولوتف بودند.

پلیس همچنین مانع از ایجاد سنگر در وسط خیابان در نو کولن شد. چند نفر در خیابان سندرز هم سعی کردند با یک صندلی اداری و یک تخته چوبی خیابان را مسدود کنند. پلیس در پلتفرم آنلاین X گفت که حوالی نیمه شب، آتش بازی به سمت خودروها از جمله پلیس و خودروهای نجات شلیک شد. علاوه بر این، مردم به سمت افسران پلیس در خیابان هرمان در نوکولن مواد آتش زا شلیک کردند.

با وجود ممنوعیت تظاهرات گروه‌های فلسطینی در حمایت از جنگ غزه، گروهی از آن ها قبل از نیمه‌شب تجمع کردند و پلیس وارد عمل شد و مانع از تجمع بزرگ‌تر شد.

کای وگنر، شهردار برلین از حزب دموکرات مسیحی از اقدام شدید پلیس در شب سال نو خبر داده بود. وگنر در جریان بازدید از یک ایستگاه پلیس نوکولن گفت، شب سال نو "در صورت لزوم، شب سرکوب خواهد بود."

در لایپزیگ هم حملاتی به پلیس صورت گرفت. سخنگوی پلیس گفت که افراد ناشناس اشیایی را به سمت ایستگاه پلیس پرتاب کردند. با این حال، مردم آسیب ندیده اند. گفته می شود که هیچ درگیری یا حمله مستقیمی به نیروهای پلیس صورت نگرفته است. از هلیکوپتر پلیس نیز در عملیات استفاده شد.

در کوبلنز، راینلاند-فالتز، یک جوان 18 ساله بر اثر انفجار یک ترقه به شدت مجروح شد. پلیس کوبلنتس روز یکشنبه اعلام کرد که این مرد جوان در شب سال نو علیرغم اقدامات احیا جان خود را از دست داد. وی اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه ارائه نکرد. پلیس جنایی کوبلنز تحقیقات را آغاز کرده است.

پلیس آلمان همچنین سه مظنون دیگر را دستگیر کرده است که گفته می شود با حمله تروریستی برنامه ریزی شده به کلیسای جامع کلن مرتبط هستند.

یوهانس هرمان، رئیس پلیس کلن در یک کنفرانس مطبوعاتی که در کوتاه مدت ترتیب داده شد، گفت که معلوم شد دستگیر شدگان بخشی از یک شبکه بزرگتر هستند که به سایر ایالت های فدرال و سایر کشورهای اروپایی نیز گسترش می یابد. بنابراین قرار بود این حمله با یک خودرو انجام شود.

اندکی قبل از کریسمس، پلیس اطلاعاتی در مورد حمله تروریستی برنامه ریزی شده یک گروه افراطی به کلیسای جامع کلن دریافت کرد. گفته می شود مظنون اصلی با شبکه تروریستی داعش ارتباط دارد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی