توصیه جالب محققان دانشگاه هاروارد برای حفظ طولانی مدت وزن


توصیه جالب محققان دانشگاه هاروارد برای حفظ طولانی مدت وزن

تحقیقات جدید شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که مصرف سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب در دراز مدت مفید هستند.

توصیه جالب محققان دانشگاه هاروارد برای حفظ طولانی مدت وزن

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بینکای لیو»، نویسنده اصلی این مطالعه از بخش تغذیه دانشگاه هاروارد، گفت: «ما دریافتیم همه رژیم‌های کم کربوهیدرات در مورد مدیریت وزن در طولانی مدت یکسان نیستند.»

در این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۱۲۳۰۰۰ بزرگسال سالم را که بخشی از مطالعات تحقیقاتی بزرگ بین سال‌های ۱۹۸۶ و ۲۰۱۸ بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان هر چهار سال یکبار رژیم غذایی و وزن خود را گزارش کردند و بر اساس پایبندی به پنج نوع رژیم کم کربوهیدرات امتیاز گرفتند. این رژیم‌ها شامل پروتئین‌های حیوانی، پروتئین‌های گیاهی و پروتئین‌هایی بودند که بر پروتئین‌های حیوانی، چربی‌های ناسالم و غلات فرآوری شده تاکید داشتند.

رژیم‌های کم کربوهیدرات سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات از منابع گیاهی سالم با افزایش کُندتر وزن در طولانی‌مدت مرتبط بودند.

شرکت‌کنندگانی که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات یا حیوانی را دنبال می‌کردند، به‌طور میانگین اضافه وزن بیشتری نسبت به افرادی که یک برنامه غذایی سالم کم کربوهیدرات را دنبال می‌کردند، در طول زمان داشتند.

این مطالعه نشان داد که این ارتباط برای شرکت‌کنندگانی که اضافه وزن داشته یا چاق بودند، جوان‌تر از ۵۵ سال بوده و / یا فعالیت بدنی کمتری داشتند، قوی‌تر بود.

به گفته دکتر لیو: «یافته‌های ما می‌تواند طرز فکر ما را در مورد رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات متحول کند و نشان دهد که ابتکارات بهداشت عمومی باید به ترویج الگو‌های غذایی که بر غذا‌های سالم مانند غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب تاکید دارند ادامه دهند.» / مدیسن نت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو