هشدار مشاور اوباما درباره حذف ترامپ از انتخابات آمریکا


هشدار مشاور اوباما درباره حذف ترامپ از انتخابات آمریکا

مشاور ارشد سابق باراک اوباما معتقد است حذف احتمالی دونالد ترامپ از انتخابات، آمریکا را از هم خواهد پاشید.

هشدار مشاور اوباما درباره حذف ترامپ از انتخابات آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر، دیوید اکسلرود، مشاور ارشد سابق باراک اوباما، گفت که حذف احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، ایالات متحده را «تکه تکه» خواهد کرد.

اکسلرود در مصاحبه‌ای با سی ان ان افزود: من در مورد همه این‌ها تردید دارم، فکر می‌کنم این موضوع کشور را از هم خواهد پاشید اگر به ترامپ اجازه نامزدی داده نشود، زیرا ده‌ها میلیون نفر می‌خواهند به او رای دهند.

مشاور سابق تاکید کرد که اگر دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را شکست دهند، «احتمالا» باید این کار را در پای صندوق‌های رای انجام دهند.

اکسلرود با اشاره به اینکه تلاش برای برکناری رئیس جمهور سابق نتیجه معکوس داشت، خاطرنشان کرد: پس از مطرح شدن اتهامات مختلف علیه ترامپ، محبوبیت وی در بین مردم افزایش یافت.

اکسلرود اعتراف کرد: «ما این آزمایش را انجام دادیم و معلوم شد که او فقط از زمانی که روند اتهامات علیه ش شروع شده برنده شده است.»

دادگاه عالی ایالت کلرادو با حکمی بی‌سابقه مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از نظر قانون اساسی این کشور واجد شرایط نامزدی در سال ۲۰۲۴ نیست، تاریخ ساز شد. این دادگاه با اتکا به اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، که حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای کسانی در شورش یا قیام علیه ایالات متحده «در زمان تصدی شرکت کرده اند» محدود می‌کند. جنا گریسولد، نماینده کلرادوگفت که اگر دادگاه عالی آمریکا در تاریخ‌های مشخص شده، حذف وی را تایید نکند، ترامپ می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

بعداً، شانا بلوز، نماینده ایالت مین، تصمیم مشابه را اعلام کرد. دفتر کارزار انتخاباتی ترامپ از قصد خود برای تجدید نظر در مورد این تصمیمات خبر داد و آن‌ها را «تلاشی برای دزدی و مداخله در انتخابات» توصیف کرد./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق