بازار تهران خلوت می‌شود


بازار تهران خلوت می‌شود

فرماندار تهران گفت: مشاغل پُرخطر فعال در بازار تهران در جهت ایمن سازی این محدوده به شهرک‌های صنفی منتقل می‌شود.

بازار تهران خلوت می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر، احمد قیومی فرماندار تهران در مورد ایمنی بازار تهران اظهار کرد: یک سری مشاغل پرخطر در بازار تهران فعال است که ایمنی آنجا را به خطر انداخته که بررسی ما هم تعیین تکلیف همین مشاغل است.

وی ادامه داد: در واقع کاری که در حال انجام بوده این است که تولیدی‌های مربوط به این مشاغل پُرخطر که برای فضای بازار خطر ساز است را به شهرک‌های صنفی اطرف تهران منتقل کنیم.

قیومی افزود: ما یک سری شهرک صنعتی داریم که جنش کارشان با شهرک‌های صنفی جورتر بود از این رو اقدام به آماده سازی این شهرک‌ها برای انتقال تولیدی‌های مشاغل پرخطر به این شهرک‌ها هستیم.

فرماندار تهران یادآور شد: شهرک‌های صنفی مذکور در چهار نقطه تهران جانمایی و احداث شده است.

بازار بزرگ تهران که قلب اقتصاد ایران است با مساحتی بیش از ۱۱۲ هکتار حد فاصل ضلع جنوبی خیابان‌های ۱۵ خرداد، مولوی، خیام و ۱۷ شهریور واقع شده است.

چندی پیش مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص ساماندهی مشاغل در بازار سنتی تهران با بیان اینکه در بازار سه موضوع تولید، توزیع و عرضه کالا مطرح است، گفته بود: بازار تهران ظرفیت تولید کالا ندارد، ولی امروز شاهدیم املاک مسکونی اطراف بازار به کارگاه تولیدی تبدیل شده‌اند که مشکلاتی را به همراه داشته است.

سعیدبیگی یادآور شد: در تفاهمنامه با مدیریت شهرک‌های صنعتی برای تعیین زمین مناسب جهت ایجاد کارگاه فعالیت تولیدکنندکان از جمله صنف کفش دست دوز و پوشاک اقدامات خوبی انجام شده که مشارکت ذینفعان در این زمینه ضروری است.

از سوی دیگر سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی چندین بار ایمنی بازار تهران را مورد انتقاد قرار داده است.

وی ۲۴ مرداد امسال گفت: بازار تهران همواره دارای مشکلات ایمنی بوده و بار‌ها نیز در مورد هشدار و تذکر داده شده و لازم است که همه افراد مرتبط با بازار و دستگاه‌ها در این خصوص وارد عمل شده در این خصوص به فکر راهکار باشند./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه