هوش مصنوعی مادر سوگوار را به گریه انداخت/ عکس


هوش مصنوعی مادر سوگوار را به گریه انداخت/ عکس

روزیاتو نوشت: فیلیپ ویلت ۲۷ ساله اهل سنت لوئیس میزوری لحظه دلنشینی را به اشتراک گذاشته است که در آن با استفاده از هوش مصنوعی، صدای پدر درگذشته اش را بازسازی کرده و به عنوان هدیه کریسمس به مادر سوگوارش تقدیم کرد.

پدر این مرد ۲۷ ساله به نام جان، در سال ۲۰۲۲ بر اثر سرطان پانکراس درگذشت و همسر و فرزندانش را عزادار کرد. فیلیپ پس از دیدن مادرش که بدون عشق زندگی خود در کنارش تعطیلات کریسمس سختی داشته است، تصمیم گرفت با استفاده از هوش مصنوعی هدیه ای به مادرش بدهد که هرگز فراموش نکند.

فیلیپ نوشت: «پدرم یک سال و نیم پیش بر اثر سرطان پانکراس درگذشت. بنابراین تصمیم گرفتم امسال برای کریسمس کار ویژه ای برای مادرم انجام دهم. خیلی وقت بود که صدای او را نشنیده بودیم. بنابراین با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی، ویدیویی ساختم که صدای دقیق پدرم را شبیه سازی می کرد. نتیجه واقعا شگفت انگیز بود.»

علاوه بر صدای پدرش، فیلیپ ویدیویی حاوی عکس های او را هم آماده کرده بود. وقتی تریش کتاب عکس را باز کرد، بلافاصله اشک در چشمانش حلقه زد.

صدای هوش مصنوعی گفت: «سلام عزیزم. دوستت دارم. دعاهایت را می شنوم. می خواهم بدانی که بهترین مادر برای بچه هایمان هستی و قوی ترین زن در تمام دنیا. همیشه با توام عزیزم. امیدوارم کریسمس خوشی داشته باشید.»

هوش مصنوعی مادر سوگوار را به گریه انداخت/ عکس

پس از شنیدن صدای عشق زندگی اش، تریش به گریه افتاد.

فیلیپ در گفتگو با صبح بخیر امریکا فاش کرد که همسرش کاساندرا، اولین کسی بود که ایده استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی صدای پدرش را به او داد. او گفت هرچند در ابتدا مشکوک بود، اما وقتی با استفاده از نرم افزار متن به گفتار ElevenLabs مشغول کار شد، از نتیجه آن شوکه شد.

او گفت: «وقتی برنامه با صدای پدرم حرف زد… سراسر بدنم مورمور شد. در همان لحظه فهمیدم که حتما باید این کار را انجام دهم.»

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1854820

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو