خاتمی جواب صحبتهای جنجالی حسن روحانی را داد


خاتمی جواب صحبتهای جنجالی حسن روحانی را داد

خاتمی با بیان اینکه برخی می‌گویند رای ندادن خودش به معنی رای است، ادامه داد: این خواست دشمن است که اگر مردم در انتخابات حضورشان کمرنگ باشد، در حکم انجام رفراندمی با مضمون «نه به نظام اسلامی» است.

سید احمد خاتمی روز شنبه در آیین سالگرد حماسه نهم دی در جمع مردم تربت‌حیدریه افزود: دشمنان نظام اسلامی و در راس آن‌ها رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند، مردم ایران انتخابات امسال را به رفراندومی علیه نظام تبدیل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن درصدد است تا انتخابات پیش‌رو را بی‌ارزش جلوه دهد، گفت: انتخابات امسال از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در حکم میثاق با ولایت و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب، امام و شهیدان است.

سیداحمد خاتمی روز شنبه در آیین سالگرد حماسه نهم دی در جمع مردم تربت‌حیدریه افزود: دشمنان نظام اسلامی و در راس آن‌ها رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند، مردم ایران انتخابات امسال را به رفراندومی علیه نظام تبدیل کنند.

خاتمی جواب صحبتهای جنجالی حسن روحانی را داد

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند رای ندادن خودش به معنی رای است، ادامه داد: این خواست دشمن است که اگر مردم در انتخابات حضورشان کمرنگ باشد، در حکم انجام رفراندمی با مضمون «نه به نظام اسلامی» است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حتی برخی در آن سوی مرز‌ها با کمال وقاحت بیانیه منتشر کرده و اختلاف سلیقه برخی مسوولان در ابتدای انقلاب با حضرت امام (ره) را دستمایه قرار می‌دهند تا زمینه حضور کمرنگ مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی گفت:، اما جریان ضد انقلاب نمی‌خواهد بپذیرد که در نهایت فکر امام راحل پیروز و تا به امروز هم اگر ولایت فقیه نبود، نظام از بین رفته بود.

خاتمی در ادامه به وقایع نهم دی سال ۸۸ اشاره و اظهار کرد: آن روز به صراحت گفتیم سران فتنه برانداز هستند و شیوه براندازی از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه برای خادمان نظام اسلامی مشکل ساز بوده و هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:، اما آنچه همیشه باعث پیروزی مردم بوده، بصیرت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه از فردای پیروزی انقلاب توطئه و کودتا‌های متعدد رخ داد و جالب‌تر اینکه در همه این‌ها توطئه‌گران با کشور‌های غربی هماهنگ بودند، گفت: قرار بود مدرسه فیضیه، مجلس و نخست وزیری یا بمباران و یا موشک باران شود، اما یک‌جا قرار بود هم بمباران و هم موشک باران شود و آن محل استقرار امام خمینی (ره) بود که به لطف ولایت فقیه ناکام ماندند.

خاتمی از رویداد ۹ دی به عنوان قصه «ولایت‌مداری» در مقابل «ولایت‌ستیزی» یاد کرد و افزود: دلیل این تقابل آن بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در اداره امور خود نقشی نداشتند و حال آنکه امام (ره) به مردم استقلال در تصمیم گیری، عزت و خودباوری اعطا کرد.

چهار واژه کلیدی در بیانات مقام معظم رهبری

عضو خبرگان رهبری همچنین صبح امروز در جمع علما و روحانیان حوزه علمیه تربت حیدریه به تبیین چهار واژه کلیدی در سخنان مقام معظم رهبری طی یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: «فتنه، بصیرت، نفوذ و جهاد تبیین» چهار واژه‌ای است که مقام معظم رهبری بر روی آن‌ها برای پیشگیری از انحراف و حفظ نظام و آرمان‌های انقلاب تاکید دارند.

خاتمی تصریح کرد: نخستین واژه فتنه است که بیش از ۲۰۰ بار رهبر معظم انقلاب از آن نام بردند و اعلام کردند شکایت فتنه گران را پیش خدا هم خواهم برد و این نخستین واژه‌ای است که برخی‌ها نمی‌خواهند از آن نام برده شود.

عضو فق‌های شورای نگهبان ادامه داد: واژه دوم که رهبری روی آن تاکید دارند بصیرت است که معنای گسترده‌ای دارد، اما روح بصیرت آن است که در نهج‌البلاغه آمده و آن دشمن شناسی و به موقع عمل کردن است.

وی واژه سوم سخنان رهبری را نفوذ دانست و افزود: ایشان در بیاناتشان هشدار دادند که مراقب نفوذی‌ها باشید، چراکه نفوذی‌ها انقلاب مشروطیت را به انحراف کشاندند و وارث آن پهلوی‌ها شدند.

خاتمی چهارمین واژه مورد تاکید مقام معظم رهبری را جهاد تبیین عنوان و بیان کرد: تک تک دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام رزمنده این میدان هستند، به خصوص نقش علما و روحانیون در جهاد تبیین بسیار مهم و ضروری است.

در ادبیات انقلاب اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه، کلیدواژه نهم دی معنی دیگری نیز دارد و آن اینکه مردم ولایت‌مدار این شهرستان در نهم دی سال ۱۳۵۷ یعنی ۴۳ روز زودتر از سایر نقاط کشور، بساط رژیم‌پهلوی را در هم پیچیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی