تخلف همراه اول و ایرانسل در حذف بسته‌های اینترنتی شبانه


تخلف همراه اول و ایرانسل در حذف بسته‌های اینترنتی شبانه

روز گذشته اپراتورهای همراه قیمت بسته‌های اینترنتی خود را به روزرسانی کرده و در این میان بسته شبانه را حذف کرده‌اند؛ اما وزارت ارتباطات می‌گوید اپراتورها حق ندارند بسته‌ای را حذف کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

تخلف همراه اول و ایرانسل در حذف بسته‌های اینترنتی شبانه

به گزارش راهبرد معاصر، با اعلام رسمی سازمان رگولاتوری برای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی موجی از پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد. یکی از مهمترین اعتراضات به حذف بسته‌های شبانه بود. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد همراه اول و ایرانسل برخی بسته‌ها از جمله بسته شبانه را خود حذف کرد‌ه‌ند.

البته این اپراتورها مدعی هستند که در حال به روزرسانی نرخ‌های جدید بوده و در کمترین زمان ممکن تمام بسته‌های اینترنتی به حالت قبل بازگشته و با نرخ جدید عرضه خواهند شد اما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که اپراتورها بنا ندارند بسته‌های شبانه را برگردانند.

در همین راستا امروز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان متولی نظارت بر عملکرد اپراتورها، با انتشار متنی در ویراستی تاکید دارد: «هیچ بسته موجودی مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته ها حدود ۳۰ درصد است. اپراتورها فورا جدول مقایسه قیمت قبل و بعد از بروزرسانی بسته ها را اطلاع رسانی کنند.»

پس از انتشار این پیام، ساعتی بعد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل جدول مقایسه قیمت قبل بعد از به روزرسانی بسته‌های خود را منتشر کرد اما همچنان در این لیست برخی بسته‌های حذف شده بود.

همین امر موجب شد تا در ساعات پایانی روز جمعه، امیر لاجوردی، رئیس سازمان رگولاتوری با انتشار پیام دیگری به اپراتورها تاکید کند در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود. در این پیام آمده است: هیچکدام از بسته‌هایی که تا دیروز در دسترس کاربران بوده نباید حذف شوند و بیش از ۳۴ درصد هم افزایش قیمت نخواهند داشت.

لاجوردی تاکید دارد: با اپراتورهایی که از این دو اصل تخطی کنند حتما برخورد قانونی خواهد شد.

از آنجا که هنوز از زمان اعلام رسمی تغییر تعرفه بسته‌های اینترنتی 24 ساعت نگذشته باید دید آیا این اپراتورها بر اساس مصوبه قانونی بسته‌های بلند مدت و شبانه را به لیست خود اضافه خواهند کرد یا خیر؟ و طبق بیانیه رسمی رگولاتوری اگر این بسته‌ها مجددا در اختیار کاربران قرار نگیرد، این نهاد نظارتی چه برخوردی با اپراتورهای متخلف خواهد داشت./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست