افزایش اجاره ساعتی خانه در تهران/ قانون توان مقابله با این بحران را دارد ؟!


افزایش اجاره ساعتی خانه در تهران/ قانون توان مقابله با این بحران را دارد ؟!

اخیرا خبری مبنی بر افزایش اجاره ساعتی خانه منتشر شد که باعث واکنش نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ایران شد و آن را خطری جدی برای امنیت ملی دانست . حال سوال این است که با توجه به قانون مالک و مستاجر چگونه می توان این موضوع را کنترل کرد.

چندی پیش خبری مبنی بر رایج شدن اجاره ساعتی خانه در سایت‌های معروف اینترنتی منتشر شد که نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک نسبت به این اقدام هشدار داد و آن را یک «تخلف مشهود» و یک خطر که «تبعات جدی» برای همسایگان واحدها دارد اعلام کرد.

بیگی‌نژاد با تأکید بر «غیرقانونی‌ بودن» اجاره ساعتی خانه‌ها گفت: «تنها خانه‌هایی برای اجاره روزانه مجاز هستند که زیر نظر قوانین هتل‌داری و بوم‌گردی و حائز شرایط استاندارد تعریف‌شده در آن صنف باشند.»

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک همچنین از این اقدام که به صورت علنی و گسترده در سایت‌ها و سکو‌های اینترنتی به ویژه سایت های معروف انجام می‌شود به عنوان خطر جدی برای امنیت ملی یاد کرد.و خواستار برخورد جدی با این سایت متخلف که مرجع داد و ستد و معاملات مردمی است شد.

اما باید به این نکته توجه داشت که در آیین‌نامه اجرایی قانون روابط موجر و مستاجر که در سال ۱۳۷۸ توسط دولت وقت تنظیم و ابلاغ شده، هیچ اشاره‌ای به مدت زمان اجاره، دال بر ممنوعیت اجاره کوتاه‌مدت (ساعتی یا روزانه)، نشده است.

نایب رئیس پیشین اتحادیه مشاوران املاک در ایران نیز پیش از این گفته بود که اجاره خانه به صورت ساعتی یا روزانه در «سه بُعد اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بسیار مهم است».

پیش از این نیز شماری از نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا خواستار برخورد با این پدیده به ویژه در شهرهای بزرگی چون تهران شده بودند.


افزایش اجاره ساعتی خانه در تهران/ قانون توان مقابله با این بحران را دارد ؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)