دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی


دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی

زمینی گسترده رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های پناهجویان فلسطینی بار دیگر ده‌ها هزار تن از ساکنان غیرنظامی این اردوگاه‌ها را برای یافتن مکانی امن آواره کرد.

دستور رژیم صهیونیستی برای تخلیه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی

به گزارش راهبرد معاصر، روز سه‌شنبه، ارتش رژیم صهیونیستی بر شدت حملات خود به بخش‌های مرکزی نوار غزه و اردوگاه‌های پناهجویان فلسطینی افزود. در این میان، اپراتور اصلی مخابراتی در نوار غزه نیز از ایجاد اختلال کامل در سرویس‌های خود در نوار غزه خبر داده است.

رژیم صهیونیستی به تازگی در موضع‌گیری از تداوم جنگ غزه به مدت چندین ماه خبر داده است. ارتش رژیم اشغالگر قدس در مدت اخیر به شدت تحرکات و حملات خود در بخش های شمالی نوار غزه و همچنین شهر خان یونس در جنوب نوار غزه افزوده است.

موضوعی که فلسطینی‌های ساکن در نوار غزه را با مشکل یافتن مکان امن مواجه کرده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در موضع‌گیری با تهدید حماس گفته که ما شما را می بینیم و نابود خواهیم کرد. حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون تلفات جانی قابل توجهی را به مردم این منطقه تحمیل کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان اردوگاه‌های آوارگان دستور داده است تا مناطق مرکزی نوار غزه را تخلیه و به سمت منطقه دیرالبلح حرکت کنند. طبق آمارهای ارائه شده از سوی دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، منطقه‌ای که دستور تخلیه آن صادر شده است، پیش از جنگ محل سکونت نزدیک به ۹۰ هزار فلسطینی بوده و اکنون بیش از ۶۱ هزار آواره را که اکثرا از شمال غزه آمده‌اند، در خود جای داده است.

بر اساس آمارهای رسمی، تا به امروز بیش از ۲۰ هزارغیرنظامی فلسطینی در نتیجه حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه جان خود را از دست داده اند و بیش از 51 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. جالب اینکه رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که به کارکنان سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی روادید نمی‌دهد و عملا آن‌ها را به مثابه همکار جنبش حماس در پیشبرد تاکتیک‌های نظامی‌اش ارزیابی می‌کند.

این در حالی است که «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس به تازگی در موضع گیری اعلام کرده که در پی اعلام پیشنهاد دولت مصر جهت برقراری آتش‌بس در جنگ غزه، شمار دیگری از کنشگران بین‌المللی نیز پیشنهادهای تازه‌ای را در این رابطه مطرح کرده‌اند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، جنگ غزه موجب شده تا ۸۵ درصد از ۲.۳ میلیون نفر از ساکنان نوار غزه، از خانه و کاشانه خود آواره شوند. نوار غزه اکنون با کمبود شدید مواد غذایی، امکانات بهداشتی و درمانی، سوخت، آب و دیگر نیازهای ضروری زندگی رو به رو است.

با این حال، ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر از گسترش جنگ غزه به اردوگاه های پناهجویان فلسطینی در نوار غزه خبر داده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان