جملات معروفی که خودشیفته ها زیاد استفاده می کنند


جملات معروفی که خودشیفته ها زیاد استفاده می کنند

«خودشیفتگی یه اختلاله، باید درمان بشه!» خودشیفته‌ها معروف هستند به اینکه خودشان را خیلی دوست دارند و گویی از...

جملات معروفی که خودشیفته ها زیاد استفاده می کنند

«خودشیفتگی یه اختلاله، باید درمان بشه!»

خودشیفته‌ها معروف هستند به اینکه خودشان را خیلی دوست دارند و گویی از دماغ فیل افتاده‌اند. ظاهر بیرونی آنها دقیقا همین است ولی آیا درون آنها هم به همین اندازه خودباوری وجود دارد؟!

خودشیفتگی نوعی اختلال است که فرد به دلیل محرومیت‌ها و نواقص عاطفی که در دوران کودکی تجربه کرده است، در بزرگسالی این کمبودها جور دیگری خود را نشان می‌دهند. خودشیفته‌ها یک شرم درونی نسبت به خود دارند که آن را به صورت وارونه جلوه می‌دهند و درواقع تصویری معکوس از باور به خودشان را به نمایش می‌گذارند.

شاید در کنار یک خودشیفته باشید، به عنوان همسر، فرزند، همکار، دوست و بارها از عبارات تلخ و گزنده‌شان آسیب دیده باشید اما ندانید اینها از خودشیفتگی او ناشی می‌شود.

چند جمله و عبارتی را که اکثر خودشیفته‌ها همیشه استفاده می‌کنند با هم مرور می‌کنیم تا بهتر برایتان جا بیفتد!

بیشتر بخوانید: 10 ویژگی آزاردهنده والدین سمی را بشناسید

جملات معروفی که خودشیفته ها زیاد استفاده می کنند

چقدر حساس و زودرنجی!

اگر شما از فرد خودشیفته ناراحت بشوید و او با حرف یا کارش شما را اذیت کرده باشد پذیرش آن از سمت یک خودشیفته محال است! بلکه او طوری با مساله برخورد می‌کند که یعنی شما این احساس را دارید و هیچ مسئولیتی متوجه رفتار او نیست! درواقع این شما هستید که نسبت به مسائل زود رنجیده خاطر می‌شوید و باید تغییر کنید!

مسخره و احمقانه است!

آنها سعی می‌کنند شما را تحقیر کنند. به هر روشی که بتوانند این کار را می‌کنند. با زیرسوال بردن توانایی‌های شما و حتی زیبایی‌هایتان می‌خواهند خودشان را پررنگ تر جلوه بدهند. هرگاه در یک رابطه متوجه شدید طرف مقابل سعی دارد نظرات شما و یا هر حرف و فکر و ایده شما را به باد مسخره و تحقیر بگیرد بدانید که با یک خودشیفته روبرو هستید!

جملات معروفی که خودشیفته ها زیاد استفاده می کنند

چرا این کار را با من می‌کنی؟!

خودشیفته‌ها عادت دارند که خود را در نقش قربانی جا بزنند و به شما احساس گناه بدهند. آنها هیچ وقت مراقب رفتار و کارها و حرف‌های خود نیستند ولی در مقابل واکنش شما را هم برنمی‌تابند و سعی می‌کنند با تحت تاثیر قرار دادن شما این حس را بدهند که در حق او ظلم می‌کنید!

وقت من به اندازه کافی پر است!

اگر از آنها خواسته‌ای داشته باشید همیشه سرشلوغ هستند و جوری آن را نشان می‌دهند که ارزش وقتشان از شما و انتظارات شما خیلی بیشتر است. کم کم و به مرور زمان توقع شما از آنها به قدری پایین می‌آید که در درون خود فکر می‌کنید اصلا حق ندارید از آنها چیزی بخواهید!

می‌دانم با تو چه کار کنم!

تهدید و ایجاد ترس برای طرف مقابل از سمت خودشیفته کاری عادی و همیشگی است! او به این شیوه می‌خواهد خودش را مهم جلوه بدهد و با تهدید کردن شما را به سمت عقب هدایت کند. معمولا این شیوه و ایجاد ترس برای آنها موفقیت آمیز است و فرد مقابلشان خودخواسته کنار می‌کشد!

جملات معروفی که خودشیفته ها زیاد استفاده می کنند

واقعا ناراحت شدی؟!

سطحی نشان دادن ناراحتی‌های شما و همدلی نکردن از صفات بارز خودشیفته‌هاست. آنها بلد نیستند با شما و دل شما همراه باشند. و در مقابل تا بخواهید توانایی این را دارند که در سرکوب و تحقیر شما موفق باشند!

اگر ناراحتت کردم عذر می‌خواهم!

شرط گذاشتن برای یک خودشیفته از مهمترین مسائل است! عبارت «اگر ناراحتت کردم» به معنی این است که اعتقادی ندارم که تو را ناراحت کردم! برای از سر باز کردن قضیه این را می‌گویند تا هم در ظاهر عذرخواهی کرده باشند و هم دلیلی برای ناراحتی شما نبینند! در اینجور مواقع ممکن است شما با خودتان بگویید: عذرخواهی کردنت را هم نمی‌خواهم!

اینکه شما بخواهید یک فرد خودشیفته را قانع کنید تقریبا کاری غیرممکن است. تنها لطفی که در حق خود می‌توانید انجام بدهید این است که در این روابط سمی پا نگذارید یا اینکه کاری کنید حداقل آسیب را ببینید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان