آخرین خبر از همسان سازی حقوق مستمری بگیران 6 دی 1402


آخرین خبر از همسان سازی حقوق مستمری بگیران 6 دی 1402

نکته مهم و البته قابل تامل درباره هم سان سازی حوقو بازنشستگان نهاد تصمیم گیرنده درباره میزان افزایش حداقل مستمری بازنشستگان کارگری است که به تصمیمات مزدی شورایعالی کار بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده‌ درباره آن سازمان تامین اجتماعی ا‌ست.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از اخبار مهم این روزهاست که وضعیت آن برای بازنشستگان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده دغدغه اصلی این روزهای این قشر جامعه است، موضوعی که با توجه به اظهارنظرهای متعدد دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هاله ای از ابهام قرار گرفته و بازنشستگان را تا حدود زیادی سردرگم کرده است.

در این میان خبری درباره افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان کارگری توسط سازمان تامین اجتماعی به این سردرگمی بیشتر دامن زده است.

موضوع مهمی که یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به تازگی درباره آن توضیح داده است. احمد راستینه هفشجانی، عضو کمسیون تلفیق بودجه در گفت‌و‌گو با ایلنا با تاکید بر پیش بینی احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ گفت: «یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در زمان بررسی کلیات در صحن علنی مجلس به آن پرداخته شد، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بود. البته نمایندگان در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ضریب افزایش ۴۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در سال آینده و به تناوب آن افزایش ۳۰ درصدی تا ۲ سال بعد را در دستور کار خود قرار دادند که منابع آن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.»

نکته مهم و البته قابل تامل در این باره نهاد تصمیم گیرنده درباره میزان افزایش حداقل مستمری بازنشستگان کارگری است که به تصمیمات مزدی شورایعالی کار بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده‌ درباره آن سازمان تامین اجتماعی ا‌ست.

با این حال رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری هم در گفت‌و‌گویی که با ایسنا داشته است، ضمن اشاره به جزییات همسان‌سازی و درصد افزایش حقوق‌ها در این باره بیان کرده است: «باتوجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰ درصد آن باید در سال اول اعمال شود.»

طبق آنچه فیضی‌نژاد اعلام کرده است، میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق مستمری بگیران 6 دی 1402

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران