چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی


چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی

داشتن اتاق خواب رویایی و دوست‌داشتنی، یک از آرزوهای دست‌یافتنی دخترهاست. اتاق خواب به عنوان محل آرامش و استراحت، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است و باید از چیدمان مناسبی برخوردار باشد. دکوراسیون اتاق خواب نشان دهنده سبک و سلیقه صاحب آن...

داشتن اتاق خواب رویایی و دوست‌داشتنی، یک از آرزوهای دست‌یافتنی دخترهاست. اتاق خواب به عنوان محل آرامش و استراحت، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است و باید از چیدمان مناسبی برخوردار باشد. دکوراسیون اتاق خواب نشان دهنده سبک و سلیقه صاحب آن است. اگر وسایل و اکسسوری‌های مناسب به طرز نادرستی کنارهم قرار گیرند، احساس شلوغی و بهم‌ریختگی را به افراد منتقل می‌کنند. اگر می‌خواهید یکبار برای همیشه با نکات طلایی آشنا شوید که شما را به چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی‌تان نزدیک می‌کند؛ همراه ما باشید.

چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی

اصول چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی

از نظر روانشناسی، فضایی که به عنوان اتاق خواب در نظرگرفته می‌شود؛ بر عملکرد مغز تاثیر بسیاری دارد. این فضا می‌تواند روحیه افراد را سرشار از انگیزه و شادی کرده یا احساس کسل و گیج بودن را به آن‌ها منتقل کند.

سبک‌شما بازتاب روحیه‌تان است: برای شروع چیدمان یک اتاق خواب دخترانه رویایی، ابتدا باید با سبک‌های مختلف دکوراسیون آشنا شده و سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس از این مرحله باید لیستی از لوازم مورد نیاز تهیه کرده و آن‌‌ها را خریداری کنید. از جمله وسایل موجود در این لیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزکار، پاف یا صندلی، کمد لباس، تخت‌خواب یک‌نفره، آینه، میز آرایش( دراور)، قفسه کتاب و اکسسوری و...

دقت کنید یکی از تعیین کننده‌ترین مواردی که هنگام انتخاب تخت خواب یک نفره ، خرید تخت خواب یک نفره و قیمت تخت خواب یک نفره باید به آن توجه کرد؛ اندازه آن است. تخت خواب به عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر گرفته می‌شود و باید علاوه بر زیبایی و راحتی، از اندازه درست و استانداردی برخودار باشد. قیمت تخت خواب‌های یک نفره نیز بسته به کیفیت و متریال استفاده شده در آن‌ها متفاوت است.

چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی

رنگ‌ها معجزه می‌کنند: هنگام خرید لوازم مورد نیاز، باید به تم رنگی آن‌ها توجه کنید. برای چیدمان اتاق خواب رویایی‌تان از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و طوسی به عنوان پایه استفاده کنید و رنگ‌های گرم و سرد را در کنار آن‌ها قرار دهید. استفاده از رنگ‌های شاد فضای اتاق‌تان را دوست‌داشتنی‌تر کرده و احساس سرزندگی را به شما منتقل می‌کند. استفاده از طیف‌های‌ یک‌رنگ مشخص می‌تواند فضای اتاق‌تان را مدرن‌تر جلوه دهد.

مدیریت فضا با نقشه‌های کاغذی: در مرحله بعد باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، نقشه ذهنی دکور مورد نظرتان را روی کاغذ اجرا کرده و مکان هر وسیله را در آن مشخص کنید. با این تکنیک شما می‌توانید فضاسازی‌های مختلف را امتحان کرده و بهترین نتیجه ممکن را به اجرا درآورید.

چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی

دیوارها عقب می‌کشند: برای دیوار و کف‌پوش اتاق، ترجیحا از رنگ‌های گرم و روشن استفاده کنید تا فضای‌تان را بزرگ‌تر از اندازه‌ای که دارد نشان دهد. اگر می‌خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید، طرح‌های خلوت را انتخاب کنید؛ یا حداکثر یکی از دیوار‌های اتاق را به‌عنوان دیوار اصلی مشخص کرده و طرح متفاوت دلخواه‌تان را روی آن اجرا کنید.

فضای اتاق‌تان را زنده نگه‌دارید: اگر اتاق‌تان از نور طبیعی مناسبی برخوردار است، می‌توانید از گلدان‌های کوچک طبیعی استفاده کنید. حضور گیاه در اتاق علاوه بر زیبایی، باعث تازه شدن هوای اتاق شده و انرژی خوبی به شما منتقل می‌کند. اگر اهل هنر یا مطالعه هستید، حتما از کتاب‌ها و اکسسوری‌هایی که نشان دهنده علاقه شما هستند در فضای اتاق استفاده کنید تا حس خوبی در فضا جاری شود. نصب ریسه‌های نوری نیز انتخاب خوبی برای فضاسازی اتاق رویایی شماست.

اتاق شلوغ نداشته باشید: این نکته ربطی به اندازه اتاق‌تان ندارد. باید وسایل را طبق نیازتان خریداری کرده و آن‌ها را در منظم‌ترین حالت به اتاق اضافه کنید. اگر اتاق‌ کوچکی دارید، از رنگ‌های کمتری استفاده کنید و وسایل چندمنظوره تهیه کنید. در این موارد استفاده از تخت‌خواب‌ یک نفره تاشو بهترین انتخاب است. به علاوه استفاده از تعداد کمی دیوارکوب یا تابلو با طرح‌های مینیمال می‌تواند جلوه خاصی به اتاق‌تان ببخشد. دقت کنید آینه و تخت خواب نباید روبری در ورودی باشند.

چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی

پنجره خیلی مهم است: انتخاب نوع پوشش پنجره به سبک دکوراسیونی شما وابسته است. شما می‌توانید از پرده یا کرکره استفاده کنید اما نکته مهم این است که باید به فضای زیر پنجره دقت کنید. معمولا به جز موارد خاص، از پرده بلند استفاده نمی‌شود. استفاده از پرده‌های حریر یا سبک می‌تواند احساس سبکی و لطافت را ایجاد کند. اگر دیوارهای ساده دارید، می‌توانید از کرکره یا پرده‌های طرح‌دار استفاده کنید.

ایده چیدمان اتاق خواب دخترانه

در متن بالا نکات کلی جهت چیدن اتاق خواب دخترانه بیان شد. نمونه‌هایی از چیدمان درست و مناسب را در ادامه می‌بینید.

در این عکس نمونه چیدمان درست و اصولی را مشاهده می‌کنید.استفاده از رنگ‌های مناسب با طیف ملایم، تناسب به‌کارگیری متریال طرح‌دار و ساده، بهینه‌سازی فضای زیر پنجره با نور طبیعی و نصب کرکره و در نهایت استفاده از اکسسوری‌های مینیمال جهت زیبایی بیشتر باعث خاص بودن دکور این اتاق شده.

در این نمونه نیز فضاسازی به درستی انجام و قرار گرفتن دیوار طرح‌دار و تخت در امتداد یکدیگر، به نقطه فوت جذاب این دکوراسیون تبدیل شده. در این اتاق فضاهای بالا، پایین و داخل آینه نیز به عنوان کمد مورد استفاده قرار گرفته که می‌تواند انتخاب عالی برای فضاهای کوچک باشد.

این نمونه به عنوان یک چیدمان غیر استاندار نمایش داده شده. در این استفاده از چند رنگ در کنارهم، کاغذدیواری با طرح شلوغ و رنگ‌های درخشان، کفپوش تیره بعلاوه فرش با رنگی متفاوت و از همه مهم‌تر پرده های بلند و طرح‌دار باعث شلوغ شدن اتاق و ایجاد حس بی‌نظمی در نگاه اول شده.

در این مقاله به بررسی نکات اساسی در چیدمان اتاق خواب دخترانه رویایی پرداختیم. در نهایت آنچه باعث زیباشدن اتاق شما می‌شود، سلیقه شخصی و استفاده از نظر متخصص و دیزاینر است. برای مشاهده مقالات کاربردی در این زمینه، ما را دنبال کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو