زیبایی این قایق ب‌ام‌و هوش از سرتان می‌پراند!/ عکس


«BMW» غول خودروسازی و «Tyde» تولید کننده مشهور قایق، بزرگترین کشتی برقی جهان که به طور قابل توجهی نیروی کشش را از طریق هیدروفویل کاهش می‌هد و باعث صرفه جویی چشمگیر 80 درصدی انرژی می شود، با همکاری یکدیگر می‌سازند.

بی ام دبلیو «BMW» برای طراحی بزرگترین قایق موتوری فویلینگ روی زمین با تاید «Tyde» همکاری کرده است. این قایق اوپن «The Open» نامیده می‌شود و نمادی از تحرک پایدار و لوکس بودن است. این کشتی الکتریکی پس از موفقیت آیکون «The Icon»، اولین وسیله نقلیه دریایی با باتری، دو شرکت بزرگ را با هم شریک خواهد کرد. مانند آیکون، این همکاری شاهد سال‌ها تخصص انباشته از برند «BMW» در زمینه وسیله نقلیه الکتریکی است که با مهارت «Tyde»، یک تولید کننده مشهور قایق، به صورت یکپارچه ادغام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

محصول جدید با پیشرانه‌ای صاف، بی‌صدا و سازگار با محیط‌زیست، به‌راحتی روی آب می‌چرخد و به این امکان را می‌دهد که بتوانم بدون مزاحمت از زیبایی‌های دنیای طبیعی لذت برد. اوپن که توسط «BMW Group Designworks» طراحی شده است، دارای کابین گسترده‌ای است که طول آن 14.8 متر و عرض آن 4.5 متر است. این شامل یک عرشه فلاش با یک ایستگاه فرمان دو نفره، یک سرپناه با صندلی‌های وسیع، یک تخت آفتاب‌گیر دوتایی در قسمت عقب، و یک منطقه استراحت بزرگ در قسمت جلویی است.

زیبایی این قایق ب‌ام‌و هوش از سرتان می‌پراند!/ عکس

این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که با کاهش قابل‌توجه نیروی کشش از طریق هیدروفویل و تحقق ۸۰ درصد صرفه‌جویی انرژی، اوپن از قایق‌های تفریحی سنتی که معمولاً بیش از ۱۵۰ لیتر سوخت فسیلی در ساعت مصرف می‌کنند، پیشی می‌گیرد. فناوری هیدروفویل از یک فویل یا بال زیر آب برای بلند کردن بدنه قایق تا زمانی که کاملاً خارج از آب باشد استفاده می‌کند.

بنا به گفته سازنده قایق، اوپن با سقف خورشیدی وسیع خود که تمام سطح را می‌پوشاند، نه تنها دوره‌های پایداری از زمان بیکاری را تضمین می‌کند، بلکه نشان دهنده تعهد تاید به دوستداری محیط زیست و این نوآوری است و معیارهای پیشگامی را در صنعت دریایی ایجاد می‌کند. تاید ادعا می‌کند که اوپن یک سفر حسی را ارائه می‌کند، زیرا به زیبایی بر روی امواج می‌لغزد و عاری از صداها و دودهای موتور است و به آن، این امکان را می‌دهد که به طور منحصر به فرد با عناصر ارتباط برقرار کند.

زیبایی این قایق ب‌ام‌و هوش از سرتان می‌پراند!/ عکس

پیشرانه هیجان انگیز

در حوزه نوآوری دریایی الکتریکی، اوپن قرار است استاندارد جدیدی را با مشخصات فنی چشمگیر خود ارائه دهد. باطری 400 کیلووات ساعتی و دو موتور الکتریکی 100 کیلوواتی به حداکثر سرعت 34.5 مایل در ساعت (30 گره) و سرعت کروز 28.7 مایل در ساعت (25 گره) دست می‌یابد و بردی معادل 57.5 مایل (50 مایل دریایی) با سرعت کروز را ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید، آیکون که تنها شش باتری BMW i را ارائه می‌کرد و ظرفیت کلی آن 240 کیلووات ساعت است، پیشرانه آن با دو موتور الکتریکی 100 کیلوواتی یکسان است، همان برد، کروز و حداکثر سرعت اوپن را ارائه می‌دهد. اوپن با طراحی شیکی که دارد، دارای طول بدنه 48 فوت و پرتوی 7.76 فوتی با آبکشی 1.95 متری است. اوپن که در ارتفاع 3.50 متری از خط آب ایستاده است، تقریبا 11.50 تن، وزن دارد.

زیبایی این قایق ب‌ام‌و هوش از سرتان می‌پراند!/ عکس

این کشتی با گنجایش حداکثر 8 مسافر، دارای یک کابین، یک حمام و ترتیبات خواب برای دو نفر است. همچنین با ظرفیت 110 لیتر آب شیرین ، The Open فقط یک قایق نیست؛ به گفته تاید، یک تجربه پیشرفته در سفرهای دریایی پایدار و با کارایی بالا است.

این شرکت‌ها جدول زمانی مشخصی را برای راه اندازی یا برآورد قیمت در این مرحله ارائه نکرده‌اند. اما انتظار می‌رود اوپن، به زودی وارد تولید شود، با این اوصاف و با توجه به ساختار قیمت گذاری رقابتی، می‌توان به آن خوشبین بود. با توجه به این که قیمت آیکن از 2 میلیون دلار شروع شد، ما پیش‌بینی می‌شود اوپن کمی بالاتر از این قیمت پایه باشد.

بیشتر بخوانید:

نابود شدن شهرت جنگنده اف ۱۵ آمریکایی توسط عربستان

این جانور مخوف سالانه ۲۰۰ نفر را به کشتن می‌دهد!

سگ ممنوعه‌ای که نگهداری از آن جرم است!/ عکس

منبع: interestingengineering

323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853162

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان