ایجاد تفرقه های قومی برای کسب رأی جرمی آشکار است


ایجاد تفرقه های قومی برای کسب رأی جرمی آشکار است

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان گفت: ایجاد شکاف های قومی و مذهبی جرم است و داوطلبان مراقب باشند به دنبال اختلاف افکنی های قومی و مذهبی برای کسب رای نباشند .

به گزارش خبرگزاری سبلامت (طبنا) از گرگان؛ حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل کمیته رصد فضای مجازی انتخابات در استان خبر داد و گفت: این کمیته در دادسرای مرکز استان تشکیل شده است و فعالیت های تبلیغاتی یا اقدامات مجرمانه ای که بستر فضای مجازی اتفاق می افتد، رصد می شود.

وی افزود: در گام نخستین فعالیت های این کمیته اقدامات پیشگیرانه است و در صورت تکرار تخلف، طبق قانون برخور می کنیم.

آسیابی به داوطلبان توصیه کرد: از تخریب نامزدهای دیگر، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به ویژه در فضای مجازی خودداری کنند.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این جلسه بار دیگر تاکید کرد: هر گونه کمک در قالب امور خیریه از سوی داوطلبان و اعضای ستادهای آنان، تخلف انتخاباتی است.

بهمنی نژاد رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان هم گفت: مهلت ۵۰ روزه رسیدگی به صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهاردهم دی ماه به پایان می رسد و نتایج رسیدگی ها ۱۵ و ۱۶ دی از طریق فرمانداری به داوطلبین اعلام خواهد شد.

بهمنی نژاد از آغاز به کار ۱۶۰ نفر به عنوان ضابطین خاص جرایم انتخاباتی از بین ناظران شورای نگهبان در استان طی روزهای اینده خبر داد و گفت: این اقدام امسال برای نخستین بار اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی