واکنش عسگری به ماجرای «کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر»


واکنش عسگری به ماجرای «کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر»

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال، گفت: من نمی‌گویم هیچ کدام از کارشناسان داوری وابسته به باشگاهی نیستند و شاید در این بین یکی از آنها نگاه رنگی داشته باشد اما من و اکثر کارشناسان، وابسته به هیچ باشگاهی نیستیم.

واکنش عسگری به ماجرای «کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر»

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین عسگری در خصوص جوابیه باشگاه استقلال در واکنش به بیانیه باشگاه گل‌گهر و استفاده از عبارت «کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر»، اظهار داشت: این برای بار دوم است که از چنین عبارت زشتی استفاده می‌شود. متاسفانه نه کمیته داوران و نه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به این اقدام توهین‌آمیز باشگاه استقلال واکنشی نشان ندادند و ضعف این دو کمیته را می‌توان در همین مسئله مشاهده کرد.

وی افزود: اگر با چنین توهین‌هایی برخورد می‌شد دیگر شاهد تکرار آن نبودیم. نمی‌گویم هیچ کدام از کارشناسان داوری وابسته به باشگاهی نیستند و شاید در این بین نهایتا یک نفر نگاه رنگی داشته باشد اما من و اکثر کارشناسان، وابسته به هیچ باشگاهی نیستیم. متاسفانه باشگاه‌ها یاد گرفته‌اند که با ایجاد تشنج، امتیاز بگیرند و این اتفاق جدیدی نیست.

عسگری در خصوص اینکه علیرضا فغانی بر خلاف کارشناسان داوری همه تصمیمات داور دربی پایتخت را تایید کرد، گفت: اول اینکه نمی شود به نظرات یک نفر اکتفا کرد. فغانی داور خیلی خوبی است اما او چون هنوز قضاوت می‌کند حق اظهارنظر درباره عملکرد یک داور دیگر را ندارد. ضمن اینکه اگر فغانی به سطحی رسیده که می‌تواند در جایگاه کارشناس نظر بدهد آن اشتباه بزرگ را در جام جهانی انجام نمی‌داد و تصمیم درستی می‌گرفت.

کارشناس داوری تصریح کرد: وقتی تعداد زیادی از کارشناسان داوری روی یک صحنه اتفاق نظر دارند باید نظر آنها را ملاک قرار داد. نم‌ شود که همه آنها شیتیل گرفته باشند. حتی اگر کارشناسان داوری با باشگاه‌ها قرارداد داشته باشند هم ایرادی ندارد؛ اما نباید این مسئله در کارشناسی‌های‌ آنان نمود داشته باشد.

وی درباره داوری پر حرف و حدیث دیدار روز گذشته استقلال و گل‌گهر عنوان کرد: گل گل‌گهر به استقلال، آفساید بود. پنالتی که برای استقلال گرفته شد هم اشتباه بود. ضمن اینکه یک پنالتی هم برای گل‌گهر گرفته نشد. . وقتی تیم داوری در سه صحنه مهم و تاثیرگذار اشتباه می‌کند یعنی اینکه در نتیجه تاثیرگذار بوده است. هر دو پنالتی بازی پرسپولیس و شمس‌آذر قزوین هم درست بود اما باید تکرار می شدند، چون بازیکنان وارد محوطه جریمه شده بودند.

عسگری در پایان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی داوری ایران VAR نیست. مشکل، استاندارد قضاوت نکردن است. وقتی رئیس کمیته داوران به آن شکل در برنامه تلویزیونی حاضر می‌شود و آن صحبت‌ها را انجام می دهد قبح داوری ایران ریخته شد./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...