روش درست شستن گوشت قرمز


روش درست شستن گوشت قرمز

رکنا: نکات ضروری را هنگام شستن گوشت قرمز تقدیم تان کرده ایم.

به گزارش رکنا، شستن گوشت قرمز قبل از پخت، یک عادت رایج در میان بسیاری از افراد است. اما آیا واقعا شستن گوشت قرمز ضروری است.

کارشناسان ایمنی مواد غذایی توصیه می کنند که گوشت قرمز را قبل از پخت نشویید. دلیل این امر آن است که شستن گوشت قرمز باعث می شود باکتری های سطحی آن در هوا پخش شوند و خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را افزایش دهند.

باکتری‌های سطحی گوشت قرمز می‌توانند شامل سالمونلا، E. coli و لیستریا باشند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث بیماری‌های گوارشی مانند اسهال، استفراغ و گرفتگی معده شوند. اگرچه شستن گوشت قرمز باعث از بین رفتن برخی از باکتری ها می شود، اما باکتری هایی که در داخل بافت گوشت قرار دارند، با شستن از بین نمی روند. در واقع، شستن گوشت قرمز ممکن است باعث شود این باکتری ها به لایه های داخلی گوشت نفوذ کنند و خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند.

بنابراین، بهترین راه برای از بین بردن باکتری های گوشت قرمز، پختن آن با دمای مناسب است. گوشت قرمز باید به طور کامل پخته شود تا دمای داخلی آن به 74 درجه سانتیگراد برسد.

نحوه شستن گوشت قرمز

در صورتی که اصرار دارید گوشت قرمز را قبل از پخت بشویید، نکات زیر را رعایت کنید:

گوشت را در آب سرد بشویید.

از آبکشی زیاد خودداری کنید.

گوشت را بعد از شستشو به سرعت خشک کنید.

روش حفظ خاصیت گوشت قرمز

گوشت قرمز یک منبع غنی از پروتئین، آهن و سایر مواد مغذی است. برای حفظ خاصیت گوشت قرمز، نکات زیر را رعایت کنید:

گوشت را تازه خریداری کنید.

گوشت را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

گوشت را به سرعت بپزید.

نکاتی برای نگهداری گوشت قرمز در یخچال

گوشت قرمز را در دمای 4 درجه سانتیگراد یا پایین تر نگهداری کنید. گوشت قرمز را در قسمت پایین یخچال قرار دهید تا از یخ زدگی آن جلوگیری شود. گوشت قرمز را در ظرف در بسته نگهداری کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

نکاتی برای نگهداری گوشت قرمز در فریزر

گوشت قرمز را در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد یا پایین تر نگهداری کنید. گوشت قرمز را به صورت قطعات کوچک تقسیم کنید تا سریع تر یخ بزند. گوشت قرمز را به صورت جداگانه بسته بندی کنید تا طعم و بوی آن به سایر مواد غذایی منتقل نشود. گوشت قرمز را حداکثر به مدت 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.


روش درست شستن گوشت قرمز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه