جنگ آمریکا با چین نزدیک است!


جنگ آمریکا با چین نزدیک است!

روزنامه چینی «گلوبال تایمز» روز یکشنبه در سرمقاله‌ای هشدار داد که روابط شکننده بین آمریکا با پکن می‌تواند منجر به جنگ بین دو کشور شود.

رسانه چینی روز یکشنبه با هشدار به واشنگتن نوشت، ایالات متحده تنها یک گام اشتباه تا شروع جنگ با چین فاصله دارد.

در سرمقاله این روزنامه آمده است: «یک حادثه جزئی می تواند جرقه جنگ یا حتی خطری غیرقابل کنترل بین چین و ایالات متحده، دو قدرت بزرگ را ایجاد کند.»

این هشدار بیش از یک ماه پس از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با «شی جین پینگ» رئیس جمهر چین در در «سانفرانسیسکو» در ماه نوامبر منتشر شد. این دیدار به عنوان گامی حیاتی برای بازگرداندن ارتباطات عادی بین ایالات متحده و چین و جلوگیری از تشدید رقابت بین دو کشور تلقی شد.

گلوبال تایمز نشست ویدیویی پنجشنبه گذشته بین مقام‌های ارشد نظامی چین و آمریکا را «مهم » معرفی کرد و نوشت که این نشست محتوایی بوده و گامی مهم در بهبود روابط بین دو قدرت نظامی است، اما ایالات متحده تنها یک گام اشتباه تا شروع جنگ فاصله دارد.

مسئله تایوان و اتهامات حقوق بشری آمریکا و همچنین هراس واشنگتن از به خطر افتادن منافعش به دلیل سیاست‌های پکن در زمینه تجارت و فناوری از جمله دلایل افزایش تنش‌ها میان دو کشور بوده است. مضاف بر این، تابستان سال جاری گزارش شد که دو کشور ارتباط میان نیروهای مسلح خود را قطع کرده‌اند.

جنگ آمریکا با چین نزدیک است!

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با درخواست از آمریکا برای توقف کمک نظامی به تایوان، گفت واشنگتن باید از اتحاد مسالمت‌آمیز این جزیره با سرزمین اصلی چین حمایت کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد:«آمریکا باید این موضع را از خود نشان دهد که با اقدامات قاطع از جدایی تایوان حمایت نمی‌کند، تسلیح این جزیره را متوقف کرده و از اتحاد مسالمت‌آمیز مجدد آن با چین حمایت کند.»

چین همچنین به شدت مخالف حضور نظامی آمریکا در منطقه است و بارها هشدار داده که حضور نظامی این کشور در منطقه به اشتباه محاسباتی منجرخواهد سد.

گلوبال تایمز نوشت، در برداشت دو طرف تفاوت وجود دارد که به ویژه واشنگتن را ملزم می‌کند درک کاملی از نکات مهم مورد تاکید پکن داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج