محمد امامی تبرئه شد؟


محمد امامی تبرئه شد؟

موضوع تبرئه شدن محمد امامی در حالی مطرح شده که محکوم در حال حاضر در زندان است و در حکم عنوان اتهامی اصلی او که به موجب آن به ۲۰ سال حبس محکوم شده هیچ تغییری رخ نداده است.

در طی روزهای اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که محمد امامی از اتهامات خود تبرئه شده است و انتشار این خبر تا جایی پیش رفته است که تصویر دادنامه وی از سوی برخی رسانه‌ها نیز منتشر شد.

نگاهی به سوابق و پرونده‌های محمد امامی نشان می‌دهد که پرونده وی دارای عناوین اتهامی متعددی است و این فرد در چند عنوان اتهامی محاکمه شده بوده است.

پرونده اصلی محمد امامی در شعبه ۳ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع مورد رسیدگی قرار گرفت که به موجب رسیدگی دادگاه و رای صادره او به ۲۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

امامی در برخی از عناوین اتهامی دیگر از جمله توهین، اهانت و جعل نیز از دادگاه حکم گرفته است و محمد امامی برای عناوین اتهامی توهین، اهانت و جعل درخواست اعاده دادرسی داده بود که برای نمونه برای اتهام جعل حکم برائت گرفته است و پس از اعلام برائت وی از عنوان اتهامی جعل همان حکم برائت در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

محمد امامی تبرئه شد؟

این در حالی است که اتهام اصلی محمد امامی و محکومیت وی بدون تغییر باقی مانده است و وی در زندان است.

گفتنی است پرونده این محکوم در عنوان اتهامی تحصیل مال نامشروع در جریان بوده و حکم وی که ۲۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی است هم‌اکنون در حال اجرا است.

همچنین در مورد برخی ادعاها که عنوان کرده بود امامی در مرخصی طولانی مدت و یا آزاد بوده و دوران محکومیت خود را در زندان سپری نکرده است صحت نداشته و وی در طول دوران مدت محکومیت خود فقط یک دوره مرخصی رفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید