پرداخت نقدی 67 همت از کل تسهیلات منعقده در طرح بزرگ نهضت ملی


عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: با توجه به پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات طرح نهضت ملی به هر واحد مسکونی؛ تعهد تسهیلاتی بانک مسکن به متقاضیان حدود ۱۷۰ همت است که تاکنون ۶۷ همت آن پرداخت شده است. سیدمحسن فاضلیان، عضو هیات مدیره بانک مسکن در خصوص...

پرداخت نقدی 67 همت از کل تسهیلات منعقده در طرح بزرگ نهضت ملی

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: با توجه به پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات طرح نهضت ملی به هر واحد مسکونی؛ تعهد تسهیلاتی بانک مسکن به متقاضیان حدود ۱۷۰ همت است که تاکنون ۶۷ همت آن پرداخت شده است.

سیدمحسن فاضلیان، عضو هیات مدیره بانک مسکن در خصوص عملکرد بانک مسکن در بخش نهضت ملی گفت: بانک مسکن با وجود تنگناهای اعتباری تا به امروز توانسته رسالت خود را در جهت قانون جهش تولید مسکن انجام دهد؛ به طوری که در چارچوب نهضت ملی مسکن این بانک بالاترین سهم تخصیصی از سوی بانک مرکزی و نیز قانون جهش مسکن مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۲۵۹ همت سهم تخصیص یافته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بانک مسکن در بخش تسهیلات تکلیفی در حوزه نهضت ملی بوده است؛ گفت: اگر سهم بانک مسکن را از کل تسهیلات تخصیص داده شده به نظام بانکی کشور احصاء کنیم، حدود ۲۰ درصد از سهم تسهیلات کل شبکه بانکی کشور به بانک در بخش نهضت ملی تخصیص یافته است.

فاضلیان با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات تسهیلات بانک مسکن در بخش نهضت ملی گفت: تا تاریخ ۲۲ آذرماه سال جاری یک میلیون و ۱۰۱ هزار و هشت نفر در بانک مسکن به عنوان متقاضی تایید صلاحیت شده؛ ثبت نام کرده اند. همچنین جمع مبلغ واریزی متقاضیان بالغ بر ۷۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است که بر اساس آنچه که از طرف نهادهای متولی مشخص شده برای متقاضیان تا تاریخ ۲۲ اذرماه مبلغ ۴۷۱ هزار میلیارد ریال از محل آورده متقاضی ها پول پرداخت شده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن بیان کرد: تاکنون ۴۴۸ هزار و ۸۷۷ واحد مسکونی در قالب ۷۸ هزار و ۴۷۴ پروژه به بانک معرفی شده که با انعقاد قرارداد ۳۱۰ هزار واحد مسکونی؛ بالغ بر ۶۷ هزار میلیارد تومان سهم الشرکه برای ساخت واحدها پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تسهیلات نهضت ملی مسکن فارغ از اینکه محدوده جغرافیایی آن کجا باشد ۵۵۰ میلیون تومان است که حدود ۱۷۰ همت آن تعهد تسهیلاتی بانک در این بخش است گفت: تا کنون حدود ۶۷ همت آن پرداخت شده است که از این مقدار سهم خودمالکی ها از کل سبد نهضت ملی مسکن ۱۹۵ هزار و ۸۲۰ واحد بوده است. این در حالی است که برای ۹۷ هزار ۵۶۹ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است که ۳۰ درصد از قرادادهای ما به تسهیلات خودمالکی تخصیص داده شده است.

نگار کریمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان