قیمت بنزین 35 هزار تومان می شود؟


قیمت بنزین 35 هزار تومان می شود؟

گرچه مسوولان ادعا کرده بودند سامانه سوخت‌رسانی هک‌ناپذیر است، اما روز دوشنبه حمله سایبری باعث شد بسیاری از جایگاه‌های سوخت کشور دچار اختلال شوند و این ماجرا مشکلات زیادی از جمله صف‌های طویل برای بنزین زدن به وجود آمد. دو یا حتی سه خطه شدن صف بسیاری از پمپ بنزین‌ها، ترافیک شدیدی را در برخی خیابان‌ها به بار آورد و این صف‌های طولانی تا نیمه‌شب دوشنبه نیز ادامه داشت. البته همچنان برخی جایگاه ها مشکل دارند.

با توقف سوخت‌رسانی، شایعات بنزینی بار دیگر قدرت گرفت و باز هم موضوع احتمال افزایش قیمت سوخت دهان به دهان میان مردم چرخید. با توجه به بالا گرفتن این شایعات، «جواد اوجی» وزیر نفت در مصاحبه‌ای گفت: «هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت در کار نیست و وضعیت ذخایر بنزین ما خوب است.»

ساعتی بعد از این حمله سایبری، «جلیل سالاری» مدیرعامل شرکت پالایش و پخش بیان کرد: «۶۰ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور در موضوع کارت سوخت دچار مشکل شدند. تیم‌های تخصصی در کل کشور برای فعال کردن جایگاه‌ها شروع به کار کردند و سهمیه سوخت هموطنان در جای خود باقی است.» تا اینکه گروه هکری «گنجشک درنده» مدعی شد حمله سایبری کار آنان بوده است. سازمان پدافند غیرعامل به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «ادعا‌های دشمن درباره هک جایگاه‌ها را نمی‌توان تأیید کرد.»

قیمت بنزین 35 هزار تومان می شود؟

این بلبشو طبق معمول بستری را فراهم آورد تا عده‌ای از آب گل‌آلود، برای خودشان ماهی بگیرند و سودی به جیب بزنند. آن‌ها با فروش گالنی بنزین به صورت سیار، رقم‌های عجیب و غریب از مردم دریافت کردند و ۱۰ لیتر بنزین را تا حدود ۳۵۰ تومان فروختند؛ یعنی لیتری ۳۵ هزار تومان! از آنجا که تداخل در سوخت‌رسانی فعالیت بسیاری از جایگاه‌ها را متوقف کرده بود، مردمی که صف‌های طولانی بنزین کلافه و ناامید شده بودند، به ناچار به این قیمت‌ها تن دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه