جنگ غزه یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ شد


جنگ غزه یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ شد

جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه از دید کارشناسان، عنوان «یکی از ویران‌کننده‌ ترین حملات در تاریخ» را به خود اختصاص داد.

جنگ غزه یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ شد

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه آمریکایی گزارشی درباره جنگ غزه منتشر کرد که در آن کارشناسان، حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را در زمره مرگبارترین و مخرب‌ترین حملات جنگی تاریخ خواندند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، پس از گذشت ۱۱ هفته جنگ در غزه، وزارت بهداشت فلسطین تعداد جان‌باختگان فلسطینی در جریان حملات گسترده رژیم صهیونیستی را بیش از 20 هزار نفر عنوان کرده است و داده‌های ماهواره‌ای نیز از تخریب بیش از یک سوم سازه‌هایی همچون مساجد، فروشگاه‌ها، خانه‌ها و مدارس در سراسر این منطقه خبر داده‌اند.

طبق نظر کارشناسان، ویرانی‌های به بار آمده ناشی از جنگ در غزه حتی از بمباران آلمان طی جنگ جهانی دوم هم پیشی گرفته است و نزدیک به ۳۳ درصد از ساختمان‌‌های مورد استفاده غیرنظامیان در جریان این جنگ ویران شده‌اند. وضعیت ایجاد شده در غزه ناشی از حملات گسترده صهیونیست‌ها، یکی از شدیدترین عملیات کشتار غیرنظامیان در تاریخ را برای غزه به ثبت رسانده است.

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد، ظرف گذشت کمتر از دو ماه، تخریب ناشی از تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه بیشتر از تخریب به بارآمده در حلب سوریه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و حتی بمباران آلمان از سوی متفقین در جریان جنگ جهانی دوم بوده است. شمار غیرنظامیان جان باخته در این جنگ حتی از شمار غیرنظامیانی که از سوی آمریکا طی سه سال در جنگ با داعش کشته شدند نیز بیشتر است.

ارتش رژیم صهیونیستی از انواع بمب‌ها و توپخانه‌هایی که در غزه استفاده می‌کند، چیزی نگفته است. با این حال طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام گرفته شده، کارشناسان جنگی کاملا اطمینان پیدا کرده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق بمب‌هایی که در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ساخت ایالات متحده آمریکا هستند.

در میان سلاح‌های مذکور بمب ۲ هزار پوندی سنگر‌شکن نیز وجود دارد که به موجب آنها صدها نفر در مناطق پرجمعیت غزه به شهادت رسیده‌اند. اکنون جامعه جهانی با عبور تعداد جان‌باختگان جنگ غزه از مرز ۲۰ هزار نفر خواستار پایان این جنگ شده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که جنگ را تا زمان از بین بردن کامل قابلیت‌های نظامی حماس ادامه می‌دهد.

تحت حملات رژیم صهیونیستی در غزه بیش از دو سوم تمام سازه‌های شمال نوار غزه تخریب شده است و یک چهارم ساختمان‌ها در منطقه جنوبی خان یونس ویران شده‌اند. ناظران سازمان ملل گفته‌اند، حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های مدارس غزه از آنها در دوران جنگ به عنوان پناهگاهی برای غیرنظامیان استفاده می‌شد هم آسیب دیده است.

در این میان دولت بایدن نیز همچنان بی‌سر و صدا به روند ارسال تسلیحات نظامی‌ آمریکا به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. اگرچه وی هفته گذشته اذعان کرد که این رژیم تحت تاثیر «بمباران بی‌رویه» در غزه در حال از دست دادن مشروعیت‌بین‌المللی‌ است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست