کواکبیان: خیلی‌ها گفتند الحمدالله که شما در انتخابات ثبت نام نکردید /کاندیدا نداریم که لیست بدهیم


کواکبیان: خیلی‌ها گفتند الحمدالله که شما در انتخابات ثبت نام نکردید /کاندیدا نداریم که لیست بدهیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری می‌گوید: ما اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات و لیست دادن کاندیدا نداریم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری می‌گوید: ما اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات و لیست دادن کاندیدا نداریم.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری به انتخابات مجلس دوزادهم گریزی زد و به نوعی فضای سرد انتخاباتی را نتیجه اصلاح قانون انتخابات مجلس دانست و در عبارت کنایه‌آمیزی دربار روند تصویب این قانون در مجلس، گفت که طرح‌های سه فوریتی را هم به این سرعت تصویب نمی‌کنند چه برسد به قانون انتخابات که فوریتی نداشت.

در ادامه محور‌هایی از اظهارات کواکبیان را می‌خوانید:

مجلس احزاب را غافلگیر کرد

*درباره انتخابات مجلس دوازدهم بحث مصوبه بسیار بد مجلس یازدهم پیرامون قانون انتخابات مطرح شد. مصوبه مذکور در خانه احزاب همه ما از جمله مستقلین، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را یک دفعه غافلگیر کرد. در حقیقت اول خرداد سال جاری مجلس چنان به صورت ضرب‌الاجلی قانون انتخابات را تصویب کرد که ما در مورد طرح‌ها و لوایح سه فوریتی هم مشاهده نمی‌کردیم، به این ترتیب عمل شود.

خیلی‌ها گفتند الحمدالله که شما در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکردید

*در اعتراض به این اقدام مجلس یازدهم در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام نکردم. البته با این وجود ما یک لیست ۳۷ نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم که در ارتباط هستیم، آماده کرده بودیم که آقای پزشکیان هم یکی از این افراد بود. همچنین حدود ۳۰ نفر از اعضای حزب مردم‌سالاری در استان‌های مختلف ثبت‌نام کردند. در مجموع یک لیست ۱۰۰ نفره آماده کردیم و گفتیم حداقل می‌توانیم ۱۰۰ نفر لیست بدهیم، اما بعد از اینکه نتیجه احراز صلاحیت‌ها توسط هیئت‎های اجرایی اعلام شد، از این لیست ۱۰۰ نفره فقط ۲۶ نفر تایید شدند و خیلی‌ها گفتند الحمدلله که شما ثبت‌نام نکردید.

کاندیدا نداریم که لیست بدهیم

*در حال حاضر هم شرایط به همین ترتیب است که کاندیدا نداریم. یکی از دوستان خانه احزاب گفته بود ۲ هزار نفر هم از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اسم نوشتند. گفتم می‌شود این لیست را به ما بدهید که خودمان در اصل قصه هستیم، آن‌ها را بشناسیم. بعد متوجه شدیم منظور آن‌ها از اینکه می‌گویند ۲ هزار نفر از اصلاح‌طلبان در انتخابات ثبت‌نام کردند، این است که از این ۲۰ و چند هزار نفری که ثبت‌نام کردند، ۲ هزار نفر اصول‌گرا نیستند، یعنی ۲ هزار نفر غیراصول‌گرا هستند و بقیه همه جزء لیست‌های خودشان هستند.

این‌ها اعتقادی به مشارکت حداکثری ندارند

*منظور بنده این است که این‌ها اعتقادی به مشارکت حداکثری ندارند و اصل تفکر هم مربوط به مرحوم مصباح یزدی است. در این مورد نکته‌ای دارم، من در دانشگاه علامه طباطبایی یک کرسی ترویجی برای نقد نظریات مرحوم مصباح یزدی گذاشته بودم که دو نفر از شاگردانش به آنجا آمدند و تعبیر آن‌ها این بود که دیدگاه مرحوم مصباح یزدی با رویکرد و دیدگاه امامین انقلاب جور درنمی‌آید. یعنی حتی شاگردشان گفت که دیدگاه آیت‌الله مصباح با دیدگاه رهبری هم جور درنمی‌آید.

حدود ۱۸ حزب اصلاح‌طلب به دنبال انتخابات نیستند

*در جبهه اصلاحات ما ۳۱ حزب هستیم و تقریباً می‌شود گفت حدود ۱۸-۱۷ حزب اصلاً به دنبال انتخابات نیستند. حدود ۴-۳ حزب هستند که اسم‌شان را صندوق‌محور می‌گذارند. حدود ۸-۷ حزب که شامل ما هم می‌شود مقتضی‌محور هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟