ارتش اوکراین روزانه 800 نیرو از دست می‌دهد


ارتش اوکراین روزانه 800 نیرو از دست می‌دهد

افسر سابق ناتو و تحلیلگر نظامی رالف دی تیله گفت حدود ۸۰۰ نیروی اوکراینی روزانه در بحبوحه درگیری با روسیه کشته و زخمی می‌شوند.

ارتش اوکراین روزانه 800 نیرو از دست می‌دهد

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آلمان و تحلیلگر برجسته نظامی رالف دی تیله بدون افشای منابع خود گفت حدود ۸۰۰ نیروی اوکراینی روزانه در بحبوحه درگیری با روسیه کشته و زخمی می‌شوند.

تیله که سابقه خدمت در ناتو را دارد، چهارشنبه در یادداشتی در نشریه فوکس اعلام کرد این بدان معناست که کی‌یف باید هر ماه بیش از ۲۰ هزار سرباز برای جایگزینی کشته‌ها و مجروحان خود جذب کند. وی افزود اوکراین همچنین به پرسنل اضافی برای چرخشی کردن نیروهایش در خط مقدم نیاز دارد تا سربازان خسته بتوانند تجدیدقوا و واحدها تدارکات خود را بازیابی کنند.

او در ادامه این یادداشت نوشت «دفاع با انگیره بالا» و ضدحملات که «چیزی در گذشته» توصیف کرد، بهای سنگینی برای اوکراین داشته است. تیله افزود «نیروی انسانی و سخت‌افزار کی‌یف به طور قابل توجهی فرسوده شده است. سیستم‌های تسلیحاتی غربی سلاح‌های معجزه‌آسا نیست و در حال فرسوده شدن است».

به گفته این تحلیلگر نظامی، بدتر شدن وضعیت در میدان نبرد و کاهش حمایت غرب از کی‌یف در حال از بین بردن روحیه نیروهای اوکراینی است که باید مهمات را در جنگ فرسایشی ذخیره و کشته شدن در خطوط مقدم را بدون استراحت و احساس موفقیت تحمل کنند.

او در ادامه گفت گام به گام برتری روسیه در درگیری با اوکراین آشکارتر می‌شود و استراتژی فرسایشی مسکو از نظر پرسنل، تجهیزات، مهمات و روحیه در حال اثرگذاری است.

به گزارش راشا تودی، به نظر می‌رسد ارزیابی تیله از تعداد تلفات اوکراین بیشتر از آماری است که وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو در نشست هیأت وزارت دفاع این کشور در روز سه‌شنبه اعلام کرد. به گفته شویگو، حدود ۴۰۰ هزار نیروی اوکراینی از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ کشته و زخمی شده‌اند که یعنی تلفات روزانه کی‌یف حدود ۶۰۰ نظامی است.

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین که ریاست این نشست را برعهده داشت، تاکید کرد «می‌توانیم با اطمینان بگوییم که نیروهای ما ابتکارعمل را در خطوط مقدم با اوکراین در دست دارند»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی