چین: روابط قوی با روسیه یک انتخاب راهبردی است


چین: روابط قوی با روسیه یک انتخاب راهبردی است

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین در دیدار با یک مقام عالی روسیه اعلام کرد که روابط قوی با مسکو یک انتخاب راهبردی است.

چین: روابط قوی با روسیه یک انتخاب راهبردی است

به گزارش راهبرد معاصر، شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه در دیدار با میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه در پکن ضمن تاکید بر همکاری دو جانبه عمیق‌تر بین دو کشور، حفظ روابط نزدیک با روسیه را یک انتخاب راهبردی خواند.

روابط مستحکم بین دو کشور که با وجود افزایش تنش‌ها به علت جنگ اوکراین، همچنان دوام آورده است در سال‌های اخیر با انتقاد شدید رهبران غربی مواجه شده است.

شی در تالار بزرگ پکن به میشوستین گفت: حفظ و توسعه روابط چین- روسیه یک انتخاب راهبردی است که توسط دو کشور بر اساس منافع اساسی دو ملت شکل گرفته است.

رئیس جمهور چین اضافه کرد: کشور‌ها باید به طور مداوم آثار مثبت روابط سیاسی سطح بالا را تقویت و همکاری در حوزه‌های اقتصاد، تجارت، انرژی، ارتباطات و سایر زمینه‌ها را تعمیق بخشند.

میشوستین روز سه‌شنبه در جریان گفتگو با لی کیانگ همتای چینی خود گفته بود که روابط بین مسکو و پکن بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط هر دو طرف، به «بالاترین حد» رسیده است.

سفر میشوستین به چین در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دو ماه پس از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خارج از کشور برای دیدار با شی و یک ماه پس از میزبانی از یک ژنرال ارشد چینی در مسکو صورت گرفته است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا