لیست شهر‌های توریستی ایران در زمستان از نگاه سازمان گردشگری


لیست شهر‌های توریستی ایران در زمستان از نگاه سازمان گردشگری

شهر‌های جنوبی ایران از نگاه سازمان گردشگری جزو محبوب‌ترین شهر‌های توریستی ایران در زمستان بوده که می‌توانید با رزرو هتل در‌های هتل، زمستان دلچسبی را در آن تجربه کنید.

از آنجایی که ایران کشوری وسیع با جغرافیای متنوع است، در زمستان هم می‌توان شهر‌هایی را پیدا کرد که دارای آب و هوای متعادل باشند و اوقات سفر را خاطره‌انگیز کنند. این شهر‌ها که اغلب در جنوب کشورمان قرار دارد با داشتن آب و هوایی گرم و شرجی، می‌توانند در زمستان مقصد خوبی باشند. البته باید دقت کنید که هزینه سفر و اقامت در آن‌ها در پاییز و زمستان، نسبت به فصول گرم سال بیشتر است، با این حال ارزش این را دارد که ضمن تماشای طبیعت زیبای کشورمان، خاطراتی خوش را برای شما ثبت کنند. در ادامه لیست شهر‌های توریستی ایران در زمستان از نگاه سازمان گردشگری را بررسی خواهیم کرد.

جزیره قشم، سرشار از جاذبه‌های طبیعی

بعد از کیش به جزیره شگفت‌انگیز قشم می‌رسیم. این جزیره شاید به اندازه کیش دارای لوکس‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید عالی نباشد، اما از لحاظ وسعت و طبیعت سردمدار است. در قشم می‌توان زیباترین پیدیده‌های زمین‌شناسی را پیدا کرد که در هیچ کجای ایران قابل مشاهده نیست. از جزایر ناز و هنگام گرفته تا دره ستارگان، جنگل حرا، تنگه چاهکوه و غیره.

علاوه بر این در جزیره قشم با جانواران و موجودات دریایی خارق‌العاده روبه‌رو خواهید شد. تعدادی از این موجودات شامل دلفین، لاکپشت، ستاره دریایی، کروکودیل و ... است که در نوع خود جز نایاب‌ترین گونه‌ها می‌باشند. بسیاری از افراد حاضرند برای تماشای شنای دلفین‌ها و تخم‌گذاری لاکپشت‌ها هزینه زیادی بپردازند.

البته هتل های جزیره قشم مانند کیش لوکس و لاکچری نیستند، اما در نوع خود بهترینند. برای مثال فقط یک هتل ۵ ستاره در این جزیره وجود دارد که اسم آن هتل اراکتا است. هتل‌های ۴ ستاره نیز، هتل آرتا، آوینا، ساحل طلایی، دریتا و ... نام دارد که شما می‌توانید آن‌ها را در وب سایت‌های هتل رزرو کنید.

مزایای رزرو هتل از وب سایت‌های هتل شامل زیر است:

  • تخفیفات ویژه و تا سقف ۱/۵۰۰/۰۰۰ هزار تومان.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته.
  • تضمین قیمت و رزرو با کمترین قیمت.
  • رزرو آسان.

تفریحات قشم نیز بیشتر به بازدید از جاذبه‌های اکوسیستم و زمین‌شناسی آن محدود می‌شود و تفریحات لاکچری و خاصی در آن وجود ندارد. با این حال می‌توان پاراگلایدر، قایق‌سواری، جت اسکی و ... را در آن پیدا کرد و لذت برد. در ضمن فراموش نکنید که جزیره قشم و منطقه درگهان با داشتن مراکز خرید متنوع و قیمت مناسب یکی از مقاصد مهم کشور برای اهالی خرید به‌خصوص فروشندگان سراسر ایران است. از لوازم برقی گرفته تا لوازم آرایشی و پوشاک را در درگهان با قیمتی عالی می‌توانید تهیه کنید.

منطقه آزاد تجاری چابهار، شهر ساحل‌های زیبا

بندر چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان، به‌خصوص در سال‌های اخیر با استقبال زیادی از سوی گردشگران روبه‌رو شده است. این بندر که یکی از بهترین شهر‌های ایران برای سفر در زمستان است، تقریبا در تمام طول سال آب و هوایی بهاری دارد. آب و هوای چابهار به نسبت دو جزیره کیش و قشم خنک‌تر است و دریای آن چشم‌اندازی بی‌کران و خاص دارد، زیرا این بندر مشرف به دریای عمان و آب‌های اقیانوسی است. در سواحل چابهار که بایستید می‌توانید زیباترین دریای عمرتان را با گستره‌ای بسیار بزرگ و آبی مشاهده کنید.

لیست شهر‌های توریستی ایران در زمستان از نگاه سازمان گردشگری

قایق‌های مسافربری و تجاری زیاد و رنگارنگ بر زیبایی این سواحل افزوده‌اند. علاوه بر ساحل‌های زیبا، این بندر به دشت‌های کویری، نخل‌های برافراشته و مردم خونگرم خود معروف است. توصیه می‌کنیم وقتی به چابهار سفر کرید حتما از سوغات و صنایع دستی زیبای این شهر خریداری کنید و به اقتصاد آن کمک نمایید.

اگر قصد اقامت در چابهار را داشتید، امکان رزرو هتل های چابهار با بهترین قیمت برای شما وجود دارد و اکثر اقامتگاه‌های آن از قیمت مناسبی برخوردارند. تنها هتل ۵ ستاره این منطقه، هتل لیپار چابهار بوده، اما تعداد هتل‌های ۴ ستاره آن در حد قابل قبولی است. تفریحات چابهار نیز بیشتر به مناطق طبیعی و تعدادی تفریحات آبی محدود می‌شود، اما بسیاری از افراد منطقه آزاد تجاری چابهار را برای مشاهده دریا و موجودات دریایی و سواحل صخره‌ای آن انتخاب می‌کنند.

جزیره کیش، جزیره تفریحات لاکچری

در صدر لیست بهترین شهر‌های ایران برای سفر در زمستان، جزیره‌ی لوکس و زیبای کیش قرار دارد. اما دلیل این امر چیست؟ به این دلیل که کیش علاوه بر داشتن آب و هوای معتدل در زمستان از جاذبه‌ای به نام دریا برخوردار است که می‌تواند دلیل سفر بسیاری از افراد باشد. مخصوصا افرادی که عادت داشتند در تابستان به شمال کشور سفر کنند، می‌توانند در زمستان به کیش بروند و از دریای زیباتر و تمیزتر آن لذت ببرند.

همچنین این جزیره دارای مراکز خرید متنوع از قیمت مناسب گرفته تا گران‌قیمت می‌باشد که برای عاشقان خرید یک گزینه‌ی عالی محسوب می‌شود. تعداد این مراکز خرید آنقدر بالاست که شاید آن را نتوان در هیچ کجای ایران پیدا کرد. برخی از بازار‌های کیش آنقدر لوکس و تجملی هستند که در رقابت با بهترین مال‌های خاورمیانه می‌باشند. شما می‎توانید با خرید در کیش، به اجناس برند و مرغوب دسترسی داشته باشید.

لیست شهر‌های توریستی ایران در زمستان از نگاه سازمان گردشگری

تفریحات کیش در رتبه‌ی بعدی از مزایای این جزیره قرار دارد. کیش را می‌توان نخستین شهر ایران از نظر تفریحات نامید. در ایرن جزیره انواع جا‌های دیدنی و تفریحی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پارک دلفین، پارک آبی اوشن، پارک برفی، انواع کلوپ‌های تفریحاتی آبی مانند پدل برد، جت اسکی، فلای برد و بهترین پیست‌های اتومبیل‌رانی و ... اشاره کرد. البته این‌ها تنها تعدادی از تفریحات کیش بودند.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که اقامت در کیش تا حدودی گران تمام می‌شود، زیرا هتل‌های کیش به نسبت سایر هتل‌های ایران، از امکانات و طراحی بهتری برخوردارند و به همین دلیل هزینه بالاتری دریافت می‌کنند. البته همچنان می‌توان در این جزیره هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی با کیفیت پایین‌تر و ارزان پیدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان