تلف شدن یک سیاهگوش در تصادف جاده ای


تلف شدن یک سیاهگوش در تصادف جاده ای

رکنا: رئیس اداره محیط زیست جلفا از تلف شدن یک قلاده سیاهگوش در اثر تصادف دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ، علیرضا قوجایی رئیس اداره محیط زیست جلفا با اعلام این خبر و حضور در محل حادثه گفت : شب گذشته بعد از اطلاع رسانی مردم دوستدار محیط زیست جلفا در خصوص تصادف یک قلاده سیاهگوش با خودرو بدلیل تاریکی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست سریع به محل حادثه اعزام و حیوان را به دامپزشکی منتقل کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اثر شدت تصادف خودرو با این حیوان پس از تلاش فراون دامپزشکان شهرستان ، بدلیل خونریزی داخلی شدید این سیاهگوش تلف شد.

قوجایی ضمن بیان اینکه پراکنش این حیوان در کلیه مناطق کوهستانی اذربایجان گزارش شده افزود: جثه این گونه از گربه وحشی بزرگتربوده و حتی گاهی با پلنگ اشتباه گرفته می‌شود، ضمناً این حیوان دارای دم کوتاه حدود ۱۵ الی ۲۰سانتی متر، دست و پای بلند و کشیده و دارای موهای سیاه رنگ بلند در انتهای گوش‌ها بوده و در تمام بدن خال‌های بزرگ و کوچک توپر قهوه‌ای دیده می شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جلفا ضمن تشکر از اهالی و دوستداران محیط زیست خواست تا ضمن رعایت اصول رانندگی در شهرهای با مناطق حفاظت شده در صورت مشاهده هرگونه حادثه مشابه مراتب را در اسرع وقت به شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.


تلف شدن یک سیاهگوش در تصادف جاده ای

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا