مسکو موضع کشورهای خاورمیانه در قبال جنگ در منطقه را مسئولانه خواند


مسکو موضع کشورهای خاورمیانه در قبال جنگ در منطقه را مسئولانه خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که کشورهای منطقه خاورمیانه در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل موضع مسئولانه ای اتخاذ کرده اند و تلاش می کنند تا این مناقشه به یک درگیری جهانی تبدیل نشود.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Belarus 1 در پاسخ به سوالی در مورد خطر افزایش درگیری فلسطین و اسرائیل و درگیر شدن سایر کشورهای منطقه در آن گفت:" کشورهای غربی برای مدت طولانی است که خاورمیانه را متشنج میکنند. نکته دیگر این است که به نظر من کشورهای منطقه از توهمات خود گذشته اند و به خوبی درک می کنند که ثبات، آینده و خوشبختی آنها در دست خودشان است و نه در دست کسانی که وعده های زیادی به آنها می دهند. کشورهای منطقه اکنون در حال مبارزه برای جلوگیری از تبدیل درگیری فلسطینی-اسرائیلی به چیزی جهانی و غیرقابل جبران هستند. آنها خطرات را درک می کنند و مسئولانه رفتار می کنند."
زاخارووا تاکید کرد:" موضع روسیه در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل برای همه شناخته شده است. بله، پنهان نمی کنم، ما چنین انتقادی را از غرب در مورد موضع خود می شنویم که حتی دشوار است باور کنیم که ما با افرادی که خود را متمدن می خوانند در ارتباط هستیم. با این حال، مایلم به شما یادآوری کنم که دوست واقعی کسی نیست که فقط حرف های قشنگ بزند، من اکنون مستقیماً در مورد وضعیت درگیری اسرائیل و فلسطین صحبت می کنم، اما دوست واقعی کسی است که چیزهای درستی می گوید که می تواند به پایان یک درگیری وحشتناک، خطرناک و طولانی مدت کمک نماید. ما جوهر این درگیری را می بینیم، می فهمیم که روش تهاجم، روش انجام عملیات نظامی که غیرنظامیان را بی رویه می کشد، نه تنها نمی تواند بر این وضعیت غلبه کند، بلکه می تواند آن را تشدید کند".
وی خاطرنشان کرد که روسیه درک می کند که آینده در مدل دو دولتی با همزیستی مسالمت آمیز دو کشور با پایتخت فلسطین در بیت المقدس شرقی نهفته است. وی گفت:"ما به خوبی درک می کنیم که موضع ما نه تنها تحلیل های خود را در نهفته دارد، بلکه مبنایی در قالب اسناد حقوقی بین المللی در اختیار دارد، یعنی: قطعنامه های شورای امنیت و تصمیمات مجمع عمومی سازمان ملل متحد، و تعداد زیادی از اسنادی که به عنوان نتیجه بحث در قالب های مرتبط برای دهه ها وجود دارند".
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان افزود:"ما موضع کشورهای منطقه را می شنویم که با چشم انداز ما همبستگی دارند و یا به موضع آنها نزدیک شده ایم و موضع آنها رنج طولانی است، به سختی به دست آمده است. من فکر نمی‌کنم که اینجا باید به دنبال ناسیونالیسم وحشیانه باشیم یا کسی را به خاطر چیزی سرزنش کنیم، در اینجا باید به دنبال راهی برای خروج از این شرایط بود. در اینجا باید ریشه ها و علل اصلی اتفاقی که در حال وقوع است را ببینید. "

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا