با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید


با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید

حتما شما هم از دختر نوجوانتان شنیده‌اید که می‌گوید «مامان من دیگه بزرگ شدم، اتاق خوابم شبیه اتاق بچه‌ها است!»...

با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید

حتما شما هم از دختر نوجوانتان شنیده‌اید که می‌گوید «مامان من دیگه بزرگ شدم، اتاق خوابم شبیه اتاق بچه‌ها است!» اتاق خواب تنها محلی برای استراحت دختران نوجوان نیست. آن‌ها در اتاق‌هایشان رویاپردازی می‌کنند، درس می‌خوانند، تصمیم‌گیری می‌کنند و از دوره کودکی به بزرگسالی سفر می‌کنند. به همین دلیل ما هم برای این سفر باید آماده شویم و به او کمک کنیم تا اتاق خواب مناسبی داشته باشد. پس همین حالا باید دست به‌کار شد و یکی از جذاب‌ترین تغییرات دکوراسیون را انجام داد.

بیشتر بخوانید: ایده های خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی

1. اتاق رو زیر و رو کنید!

مهندسان معمار برای دکوراسیون داخلی اتاق کودکان و نوجوانان یک اصطلاح دارند؛ «کمش هم زیاده!» اما، پیش از هر چیز نباید فراموش کنیم که در هر قدم باید همراهی دخترمان را بطلبیم. یعنی نباید سلیقه خودمان را به او تحمیل کنیم و تا جای ممکن قدرت انتخاب را در دست‌های او بگذاریم. حالا وقت آن می‌رسد که تمام وسایلی که غیرقابل استفاده هستند و مربوط به دوران کودکی و نوزادی او می‌شوند را جمع کنیم و تنها چند تکه از اسباب بازی‌های مورد علاقه‌اش (آن هم اگر خودش دوست دارد) نگه داریم. استفاده از انواع سبدها نیز می‌تواند به ما و دخترمان کمک کند تا لباس‌های کثیف یا وسایل دمِ دستی را به صورت روزانه داخل آن بریزد و فضای اطرافش را مرتب نگه دارد. پرتاب کردن لباس‌های کثیف در سبد فقط یک ثانیه از وقت او را می‌گیرد!

با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید

2. با رنگ‌ها بازی کنید!

تصمیم‌گیری برای انتخاب رنگ به دو چیز بستگی دارد، اول سلیقه شخصی و بعد مبلغی که می‌خواهیم هزینه کنیم. نکته مهم این است که در این رنگ‌ها هماهنگی ایجاد کنیم و هر چه بیشتر به سمت رنگ‌های روشن برویم. ممکن است که رنگ مورد علاقه دخترمان مشکی باشد. با وجود اینکه این رنگ، رنگ روشنی نیست، اما می‌توان آن را در تناقض با رنگ سفید قرار داد. بنابراین، گوشه و کنار خانه‌مان را می‌گردیم تا قالیچه، ملافه، رو بالشی و لوازمی را پیدا کنیم که با رنگ مورد انتخاب هماهنگ باشد. در برخی موارد حتی می‌توان از یک قالیچه که مورد علاقه دخترمان است الهام بگیریم و رنگ و طرح آن را در اتاق خواب تکرار کنیم. پس از آن نیز می‌توانیم لوازمی را تهیه کنیم که با این رنگ‌ها هم‌خوانی داشته باشد. مثلا اگر از پیش ملافه‌های سفید داریم، می‌توانیم برای خرید دو روبالشی یا کوسن مشکی رنگ (یا هر رنگی که دخترمان دوست دارد) به بازار برویم و با کمترین هزینه هماهنگی در رنگ‌ها را ایجاد کنیم.

با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید

3. تخت و کمد را تغییر دهید!

منظور از تغییر تخت و کمد، دور ریختن قبلی‌ها و خریدن یک سرویس خواب جدید نیست. ممکن است که دخترمان با دیدن تخت پرنسس‌ها به وجد آمده باشد. می‌توانیم با چند متر پارچه توری بالای تخت را بیاراییم (برای او پشه‌بند درست کنیم!)، یا با پتینه کاری سطح تخت و کمد را تغییر شکل دهیم (دیدن چند کلیپ آموزشی کافی است). بعلاوه، دختر نوجوان ما، دیگر بزرگ شده. برخی روزها دوست دارد جلوی آینه برود و موهایش را درست کند. اگر بتوانیم برای او میز آرایش تهیه کنیم عالی است. به این شکل، همواره دخترمان را جلوی آینه اتاق خواب خودمان نمی‌بینیم. پیدا کردن یک آینه و یک میز کوچک حتی در گوشه و کنار خانه خودمان هم ممکن است. فقط باید کمی خلاق باشیم.

با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید

4. با اکسسوری‌ها دکوراسیون اتاق خواب را جذاب کنید!

اصطلاح مهندسان معمار را به یاد بیاوریم! «کمش هم زیاده» اما، اضافه کردن چند تابلو از سلبریتی‌های مورد علاقه دخترمان، قرار دادن گلدان، کتاب و کتابخانه، لوستر، پرده و غیره که رنگ و طرح اصلی را در اتاق خواب تثبیت می‌کند ایده بسیار خوبی برای لاکچری به نظر رسیدن اتاق خواب دخترانه است. در این میان باید حتما نیازهای اتاق خواب را بشناسیم. به عنوان مثال ممکن است که پنجره اتاق اصلا نیاز به پرده نداشته باشد، بنابراین آن را به حال خود رها کنیم و اجازه ورود نور به اتاق دخترمان را بدهیم!

با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید

5. میز تحریر را به لوازم اتاق اضافه کنید!

ممکن است که هنوز به فکر میز تحریر نیافتاده باشیم. اما، باید توجه کرد که از سنین نوجوانی تا سال‌ها بعد یکی از مهم‌ترین نیاز‌های دخترمان برای مطالعه میز تحریر است. اگر تا به حال او میز تحریر نداشته، بهتر است تهیه کنیم. اگر از پیش میز تحریر دارد نیز می‌توانیم با ترفند‌های مختلف آن را متجدد کنیم. پهن کردن یک رومیزی روی آن، رنگ زدن پایه‌ها و غیره می‌توانند گزینه خوبی باشند. اگر اتاق خواب دخترمان کوچک است و فضای زیادی برای قرار دادن میز تحریر نداریم، می‌توانیم از میز تحریر‌های کم‌جا استفاده کنیم که تنها کنجی از اتاق خواب را اشغال می‌کنند.

با کمترین هزینه یک اتاق خواب دخترانه شیک و لاکچری دست و پا کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!