با 7 جاذبه دیدنی اطراف لاهیجان آشنا شوید


با 7 جاذبه دیدنی اطراف لاهیجان آشنا شوید

شهر لاهیجان علاوه بر جا‌های دیدنی مانند آرامگاه کاشف‌السلطنه، بام سبز شیطان کوه، مسجد جامع، پارک ملی یا پارک بعثت، حمام گلشن، مسجد چهار پادشاهان، پل کیسم، تالاب سوستان، بقعه آقامیر شهید، بازار سنتی، موزه چای و غیره، در اطراف این شهر نیز جاذبه‌های دیدنی منحصربه فردی وجود دارند که در ادامه با هفت مورد از آن‌ها آشنا خواهید شد:

لاهیجان، یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین شهر‌های توریستی شمال ایران است که جاذبه‌های گردشگر تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. مردم به این شهر زیبا لقب عروس گیلان را داده‌اند. در تمام فصول سال به ویژه در فصل بهار و ماه اردیبهشت هتل های لاهیجان پر می‌شود از مسافرانی که برای بازدید از جا‌های دیدنی این شهر و اطراف آن به استان گیلان سفر کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم ۷ مورد از جاذبه‌های دیدنی اطراف لاهیجان را به شما معرفی کنیم تا در زمان سفر به این شهر از این جاذبه‌ها نیز بازدید داشته باشید.

معرفی جاذبه‌های دیدنی اطراف لاهیجان

شهر لاهیجان شهری سرسبز و زیبا در شرق گیلان است که سومین شهر پرجمعیت این استان به شمار می‌رود. احتمالا بار‌ها نام این شهر را در کنار محصولاتی مانند چای و کلوچه شنیده‌اید. چای و کلوچه لاهیجان در تمام ایران معروف هستند و طرفداران زیادی دارند. در گذشته این شهر با بهار نارنج و گلاب به شهرت رسیده بود.

علاوه بر جا‌های دیدنی مانند آرامگاه کاشف‌السلطنه، بام سبز شیطان کوه، مسجد جامع، پارک ملی یا پارک بعثت، حمام گلشن، مسجد چهار پادشاهان، پل کیسم، تالاب سوستان، بقعه آقامیر شهید، بازار سنتی، موزه چای و غیره، در اطراف این شهر نیز جاذبه‌های دیدنی منحصربه فردی وجود دارند که در ادامه با هفت مورد از آن‌ها آشنا خواهید شد:

روستای چی چی نی کوتی

یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف لاهیجان روستای زیبایی به نام چی چی نی کوتی است. این روستا در منطقه لشت نشا و فاصله ۲۷ کیلومتری لاهیجان قرار دارد و بافت سنتی و طبیعت بکر خود را حفظ کرده؛ به همین دلیل توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید چی‌چی نی کوتی به زبان محلی به معنی لانه گنجشک است. خوشبختانه گونه‌های جانوری این روستا شامل خوک خاکستری، کفتار، روباه، شغال و خرس قهوه‌ای با در امان بودن از گزند شکارچیان غیرمجاز به زندگی خود در جنگل‌های این روستای کوهپایه‌ای ادامه می‌دهند. گونه‌های گیاهی این ناحیه نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند. در اواخر بهار و اوایل تابستان در بیشه‌زار‌های روستا نوعی تمشک وحشی رشد می‌کند که طعم بی‌نظیری دارد.

بقعه شیخ زاهد گیلانی

در فاصله ۳۲ کیلومتری روستای چی چی نی کوتی، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی اطراف لاهیجان یعنی بقعه شیخ زاهد گیلانی وجود دارد. شیخ تاج‌الدین ابراهیم معروف به شیخ زاهد یکی از شخصیت‌های بزرگ، عارفان و اندیشمندان گیلانی در قرن هفتم هجری است. در پنج دی سال ۱۳۴۷ این بقعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. از ویژگی‌های این بنای تاریخی می‌توان به نداشتن کتیبه، پوشیده شدن مدفن با کاشی‌های سبز رنگ و قرار گرفتن آن در فاصله ۱۵ سانتی‌متر کف، گنبد نوک تیز با پوشش سفالی و کاشی‌کاری هفت‌رنگ دیوار‌های ایوان اشاره کرد.

با 7 جاذبه دیدنی اطراف لاهیجان آشنا شوید

تالاب بین‌المللی امیر کلایه

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اطراف لاهیجان که در فاصله ۳۰ کیلومتری این شهر واقع شده، تالاب بین‌المللی امیر کلایه است. گردشگران در این تالاب می‌توانند پرندگانی مانند اردک‌های وحشی، قرقاول، شترمرغ، غاز، جغد و قو را از نزدیک ببینند. پوشش گیاهی اطراف این تالاب حفاظت‌شده نیز جذابیت‌های خاص خودش را دارد و بازدید از آن برای بسیاری از گردشگران جذاب است. بازدید از این جاذبه گردشگری برای عموم رایگان است و فقط هزینه پارکینگ دریافت می‌شود.

آرامگاه قادر نبی

آرامگاه قادر نبی به‌عنوان یک جاذبه مذهبی در اطراف لاهیجان طرفداران زیادی دارد. این آرامگاه در روستایی به نام بابا، ولی دیلمان در ۶۸ کیلومتری لاهیجان و مسیر دیلمان به آسیابر روی یک تپه مرتفع واقع شده است. طبیعت بکر و دست‌نخورده اطراف این مکان تاریخی در تمام فصول سال جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در سال‌های اخیر سازمان اوقاف این مقبره را بازسازی کرده است. سنگ قبر‌های موجود در این مکان دارای کنده‌کاری‌های بسیار زیبا و جذابی هستند و سقف شیروانی آن نیز با سفال ساخته شده است.

روستای سرچشمه

در فاصله ده کیلومتری شهر لاهیجان روستای بسیار زیبایی به نام سرچشمه وجود دارد که به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین جا‌های اطراف لاهیجان محسوب می‌شود. جنگل‌هایی با درخت‌های بلند، مناظری دیدنی، آبشار‌های زیبایی به نام شیرین رود و شور رود، معابری از جنس سنگ، باغ درخت‌های میوه، خانه‌های سنتی و بافت قدیمی روستای سرچشمه را به یکی از روستا‌های معروف و توریستی شمال ایران تبدیل کرده است. بازدید از این روستا برای تمام گردشگران رایگان است.

منطقه شیخانبر

منطقه شیخانبر واقع در جاده لاهیجان به لنگرود یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اطراف شهرستان لاهیجان است که به دلیل برخورداری از چشمه‌های آب طبیعی و موقعیت جغرافیایی مناسب مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. در این منطقه خبری از معماری مدرن نیست و ساختمان‌ها معماری سنتی و اصیل خود را حفظ کرده‌اند. این منطقه در فصل‌های بهار و تابستان به اوج زیبایی خود می‌رسد؛ البته در فصل‌های پاییز و زمستان هم زیبایی خاص خودش را دارد.

با 7 جاذبه دیدنی اطراف لاهیجان آشنا شوید

روستای گلرودبار

هفتمین جاذبه دیدنی اطراف لاهیجان که در بین گردشگران طرفداران بسیار زیادی دارد، روستای گلرودبار واقع در امتداد رود شن‌رود و در کنار دهستان بازکیاگوراب است. از دیدنی‌های گلرودبار می‌توان به چشمه‌های آب شیرین، رودخانه زیبا و جنگل‌های پوشیده از درخت آن اشاره کرد. این روستا از هفت محله به نام‌های بالا محله، پایین محله یا تبرکلایه، میان محله، سادات محله، برز الم، بهادر کلایه و چفلکی تشکیل شده است و چند امامزاده به نام‌های آقا سید ابراهیم، آقاسید حسن و بی‌بی خاتون نیز دارد.

رزرو آنلاین هتل‌های لاهیجان در سایت فلای تودی

در این مطلب هفت مورد از جاذبه‌های دیدنی اطراف لاهیجان شامل روستای چی چی نی کوتی، بقعه شیخ زاهد گیلانی، تالاب بین‌المللی امیر کلایه، آرامگاه قادر نبی، روستای سرچشمه، منطقه شیخانبر و روستای گلرودبار را معرفی کردیم.

قبل از سفر به لاهیجان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری داخل و خارج از شهر می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کرده و یکی از هتل‌های لاهیجان را به صورت آنلاین رزرو کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403