کارگران آمازون اعتصاب کردند


کارگران آمازون اعتصاب کردند

کارگران اسپانیایی مرکز لجستیک شرکت آمازون واقع در شمال این کشور تصمیم دارند ۳ روز اعتصاب کنند اکنون نیز کارگران این مرکز در اعتصاب به سر می برند و تحویل ۲۰ هزار بسته به تعویق افتاده است.

کارگران آمازون اعتصاب کردند

به گزارش راهبرد معاصر، این اعتصاب قبل از مراسم عید Epiphany در ۶ ژانویه انجام می شود که طی آن کودکان هدیه دریافت می کنند. به گفته گاتزون مارداراتس رهبر اتحادیه کارگریLAB ، قرار است حدود ۱۶۰ کارگر در مرکز تراپاگاران در منطقه باسک (مرز بین فرانسه و اسپانیا) برای درخواست دستمزد بالاتر در ۳،۴ و ۵ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی اعتصاب کنند.

این مرکز بسته های ارسالی منطقه باسک و همچنین استان های بورگوس و کانتابریا را کنترل می کند. مارداراتس در این باره می گوید: ما می خواهیم دستمزدها با توجه به تورم افزایش یابد.

آمازون در پاسخ به سوالات رویترز در این زمینه اعلام کرد: کارگران در مرکز تراپاگاران دستمزدها و مزایای رقابتی دریافت می کنند.

اعتصاب در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی در حالی انجام می شود که نیمه شب شنبه هفته جاری نیز یک اقدام مشابه انجام شد و تا امروز(دوشنبه) ادامه دارد. حدود ۹۰ درصد کارگران مرکز از دست کار کشیده اند و در نتیجه تحویل حدود ۲۰ هزار محموله به تاخیر افتاده است.

در اسپانیا بسیاری از کودکان به جای روز کریسمس در روز عید Epiphany از والدین خود هدیه دریافت می کنند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...