زیبایی‌های طبیعی چابهار؛ معرفی بهترین سواحل و مناطق دیدنی


زیبایی‌های طبیعی چابهار؛ معرفی بهترین سواحل و مناطق دیدنی

چابهار یکی از زیباترین شهر‌های ایران است که در جنوب شرقی ایران قرار دارد و دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعددی است که باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شود.

چابهار شهری با آب و هوای چهار فصل است که از طبیعت و سواحل زیبایی بهره‌مند است. این شهرستان زیبای چابهار در استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. مساحت شهرستان چابهار حدود ۱۷۱۵۵ کیلومتر مربع است. از زیباترین جاذبه‌های دیدنی چابهار در سفر با تور چابهار لحظه آخر می‌توان به سواحل مکران، تیس، دریاچه لیپار، لاک پشت ها، درک و... اشاره کرد.

معرفی سواحل چابهار

برای بازدید از سواحل زیبایی چابهار بهترین زمان اوایل فصل بهار و پاییز است، زیرا در در این ایام آب و هوای شهر چابهار بسیار خنک و دل پذیر است و شما به راحتی می‌توانید از تفریحات آبی شهر چابهار استفاده استفاده کنید. از مهم‌ترین سواحل چابهار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

سواحل مکران

شهر چابهار در خط ساحلی مکران قرار دارد. به تمام خط ساحلی دریای عمان که در ایران قرار دارد، مکران گویند. بیش‌ترین خط ساحلی مکران در استان سیستان بلوچستان و در شهر چابهار قرار دارد. با مراجعه به سواحل مکران چابهار زیبا‌های منحصربه فردی از کویر و دریا را از نزدیک مشاهده می‌کنید. سواحل مکران بهترین مکان برای استفاده از ورزش‌های آبی است.

ساحل تیس

ساحل تیس از سواحل ترکیبی زیبا و منحربه فرد شهر چابهار است که به دلیل ماسه‌های طلایی و نرمی که دارد، مورد محبوبیت گردشگران قرار گرفته است. عمق این ساحل تا فاصله یک کیلومتری حدود یک متر الی یک و نیم متر عمق دارد؛ به همین دلیل بهترین انتخاب برای تفریحات خانوادگی محسوب می‌شود. آب این ساحل گرم و لذت و بخش است و شما با خیالی آسوده می‌توانید از ورزش‌های آبی، چون غواصی، شنا کردن، والیبال ساحلی و... را در کنار این ساحل انجام دهید. در اطراف ساحل تیس شتر‌هایی برای اجاره وجود دارند.

ساحل صخره‌ای چابهار

ساحل صخره‌ای از زیباترین سواحل جنوب کشور ایران است که ارتفاع موج‌های آن به بیش از ۱۵ متر می‌رسد. با قرار گرفتن روی صخره‌های ساحل تنها چیزی که می‌توانید شاهد آن باشید، آب‌های بی کران اقیانوس هند و دریای عمان است. از تفریحات رایج ساحل صخره‌ای یا همان ساحل دریا بزرگ می‌توان به پیاده روی روی صخره ها، ماهیگیری، عکاسی، شکم گردی در رستوران اطراف ساحل و... می‌توان اشاره کرد. در اطراف ساحل صخره‌ای رستوران‌های سنتی بسیاری وجود دارند که بهترین غذا‌های دریایی را با مواد اولیه تازه با طعم ادویه‌های جنوبی طبخ می‌کنند.

زیبایی‌های طبیعی چابهار؛ معرفی بهترین سواحل و مناطق دیدنی

ساحل دریاچه لیپار

دریاپه لیپار یکی از زیباترین سواحل در کشور ایران است که به دلیل رنگ صورتی که دارد، مورد توجه گردشگران و توریست‌ها قرار گرفته است. این ساحل صورتی از مهم‌ترین زیستگاه‌های شهر چابهار است؛ زیرا گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی در این منطقه زندگی می‌کنند. برخی از بومیان این منطقه براین باور هستند که دریاچه لیپار در اثر باز شدن راه خور‌ها به مرور زمان تشکیل شده است؛ اما برخی دیگر براین باور هستند که این تالاب در سال ۱۳۶۲ توسط فردی به نام کریم شیخ زاده تولید شده است.

سواحل درک

یکی از جاذبه‌های شگفت انگیز چابهار قطعا ساحل درک است. ساحل درک جزء پاک‌ترین سواحل کشور ایران محسوب می‌شود. در روستای خوش و آب هوای درک چهار ساحل مختلف در کنار همدیگر قرار گرفته اند تا زیبایی این روستا را چندین برابر کند. در این روستا شما شاهد چهار ساحل صخره ای، شنی، مرجانی و ماسه‌ای هستید که در فاصله نزدیک به هم قرار دارند.

در اطراف این سواحل هیچگونه زباله وجود ندارد و شما با خیالی آسوده می‌توانید از هوای پاک و خنک این منطقه بیشترین لذت را برید. از بهترین تفریحات این سواحل می‌توان به موج سواری، قایق سواری، ورزش‌های آب ساحلی، غواصی، شنا کردن، پیاده روی، عکاسی و... اشاره کرد. یکی از مزیت شن و ماسه‌های سواحل درک، خاصیت درمانی آن‌ها است. شما با استفاده از شن و ماسه این منطقه می‌توانید درد‌های عضلانی خود را درمان کنید.

زیبایی‌های طبیعی چابهار؛ معرفی بهترین سواحل و مناطق دیدنی

ساحل بریس

بندر بریس در سواحل چابهار یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر چابهار محسوب می‌شود. بخشی از ساحل بریس به صیادان و پهلوگیری قایق‌های اختصاص داده شده است. در قسمت دیگر این ساحل شما می‌توانید روی مکان‌های مرتفع ساحل قرار بگیرید و از چشم انداز زیبای دریای عمان و کشتی‌های غول پیکر لذت ببرید. بیشتر افراد بومی این منطقه به صیادی مشغول هستند.

ساحل شب تابی

شاید با اسم ساحل شب تابی کمی تعجب کنید؛ اما این ساحل زیبای چابهار در شب‌ها کاملا روشن است. ساحل شب تابی بزرگ‌ترین بندر چابهار محسوب می‌شود. علت نام گذاری این ساحل به دلیل وجود نوعی فیتوپلانکتون‌ها است که در شب باعث درخشش و روشنایی ساحل می‌شود. می‌توان گفت این ساحل از مهم‌ترین تفریحات شبانه چابهار محسوب می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به چابهار

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم؛ چابهار شهری چهار فصل است. شما در تمام فصل‌های سال می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر اقدام کنید. توجه داشته باشید که چابهار در هرفصل زیبایی منحصربه فرد خود را دارد. تابستان چابهار بسیار گرم و شرجی است؛ به همین دلیل اگر تحمل گرما را ندارید، بهتر است فصل زمستان و بهار را برای سفر خود انتخاب کنید. در صورتی که هدف شما از سفر به چابهار استفاده از ورزش‌های آبی و گرفتن آفتاب است، بهترین فصل برای شما سه ماه اول بهار و اوایل فصل پاییز است.

کلام آخر

چابهار یک شهر ساحلی و زیبا است که به دلیل جاذبه‌های دیدنی زیادی که دارد، مورد توجه گردشگران و توریست‌ها قرار گرفته است. اگر غذا‌های دریایی با طعم ادویه‌های جنوب را می‌پسندید حتما در زمان سفر خود به چابهار به رستوران‌های سنتی این شهر سری بزنید. از زیباترین سواحل چابهار می‌توان به ساحل صورتی لیپار، درک، تیس و... اشاره داشت. چابهار علاوه‌بر گردشگری از نظر اقتصادی جایگاه ویژه‌ای در کشور ایران دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا