گروگانگیری تاجر تهرانی در خانه 85 میلیاردی اش / گروگانگیران میلیاردی به جیب زدند


گروگانگیری تاجر تهرانی در خانه 85 میلیاردی اش / گروگانگیران میلیاردی به جیب زدند

حوادث رکنا: کلاهبردار حرفه‌ای با جا زدن خود به‌عنوان نماینده حقوقی یک شرکت معروف و بهانه خرید خانه ویلایی ۸۵میلیارد تومانی در شمال تهران، فروشنده را درخانه دست و پا بسته حبس کرد. او با همدستی برادرزنش توانست از این مرد ۲۰۰سکه طلا، ۴۰هزار دلار و ۵۰۰۰یورو اخاذی کند که درتحقیقات پلیسی هردو متهم بازداشت شدند.

به گزارش رکنا، اوایل پاییز امسال مردی که تاجر و کارخانه‌دار بود، با حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران شکایت کرد مورد اخاذی مسلحانه قرار گرفته است و گفت‌: همسر و فرزندانم در خارج از کشور زندگی می‌کردند. خانه ویلایی‌ام در شمال تهران ۸۵ میلیارد تومان ارزش دارد، می‌خواستم آن را بفروشم و نزد خانواده‌ام بروم. آگهی اینترنتی فروش آن را دادم و به چند بنگاه هم سپردم. سرانجام بعد از چند هفته مردی که خود را نماینده حقوقی یک شرکت معروف معرفی کرده بود تلفنی با من حرف زد و روز بعد برای دیدن خانه‌ام آمد. مدعی بود شرکت یک شعبه دیگر می‌خواهد افتتاح کند و این خانه مناسب است. بعد خواستار معامله شد اما قبل از آن می‌گفت باید برای اصالت سند آن را از شهرداری استعلام کند و سند را تحویلش دهم.

وی افزود‌: خودم استعلام را گرفتم و اطمینان اصلی بودن سند را به او دادم. بعد از آن شهاب ــ خریدار ــ با من توافق کرد و قرار شد به‌عنوان پیش‌پرداخت برایم دلار بیاورد تا با هم به بنگاه برای نوشتن قرارداد برویم. ساعت ۹ صبح به خانه‌ام آمد. پاکتی را روی میز گذاشت و بعد سلاح کلت از آن بیرون آورد به جای دلارها، سمتم گرفت و تهدیدم کرد به قتل . دست و پایم را با طناب بست و کنج اتاق انداخت‌. ۵۰۰۰یورو از خانه‌ام پیدا و آن را سرقت کرد. مجبورم کرد به طلافروشی و صرافی زنگ بزنم که دو صرافی و چند طلافروش قبول کردند که سکه‌ها و دلار بپردازند تا روز بعد پول‌شان را تحویل دهم‌. مرد اخاذ، حتی پیک مقابل دو صرافی فرستاد و از هر‌کدام ۲۰ هزار دلار و از طلافروشی‌ها کلا ۲۰۰ سکه گرفته بود‌. بعد از چهارساعت مرا رها کرد و متواری شد‌. به‌سختی طناب‌ها را بازکرده و نجات یافتم.

تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای یافتن سارق اخاذ ادامه داشت اما معلوم شد او در هر سه باری که خانه شاکی رفته چهره‌اش را با گریم متفاوت کرده بوده و اصلا نماینده حقوق شرکت معروف نبوده و این عنوان را جعل کرده‌است. سرانجام با گذشت سه ماه از ماجرا، رد متهم در خانه‌ای در تهران به‌دست آمد و بازداشت شد.

متهم در تحقیقات پلیسی گفت‌: سه مرتبه بابت کلاهبرداری و جعل اسناد زندانی شدم‌. بعد از آخرین حبسم که تمام شد دنبال سوژه‌های بعدی برای کلاهبرداری بودم، بعد از چند ماه آگهی فروش خانه ویلایی را پیدا کردم که ۸۵ میلیارد تومان ارزش داشت، وسوسه تصاحبش به جانم افتاد. به دروغ خود را نماینده حقوقی یک شرکت معروف جا زده بودم که برای راه‌اندازی یک شعبه دیگر نیاز به این ملک ویلایی دارد، خود را مشتاق برای معامله جا زدم‌. می‌خواستم آن را تصاحب کنم و با جعل سند و انتقال آن را بفروشم که نشد او سند را برای استعلام دروغین از شهرداری نداد. سرانجام گفتم حاضر به معامله شدم‌. دلار به‌عنوان بیعانه می‌روم، در پاکت به جای دلار کلت گذاشتم.‌ سوار خودروی اینترنتی شدم آن روز و دو کوچه مانده به خانه‌اش پیاده و سمت آنجا رفتم.

وی افزود‌: با رفتن به خانه‌اش از پاکت کلت را بیرون آورده و فروشنده ملک را تهدید به مرگ کردم. با پارچه دست و پاهایش را بسته و در اتاق زندانی‌اش کردم. ۵۰هزاردلار از خانه‌اش یافته و سرقت کردم. از او پول بیشتری خواستم که از صرافی دلار و از طلافروشی برایم سکه تهیه کرد‌. برادر، همسر صیغه‌ای‌ام به‌عنوان پیک موتوری به آن مغازه‌ها رفت و اموال را تحویل گرفت و به من خبر داد. بعد فرار کردم. سهمی از فروش اموال را به او پرداختم و با بقیه خانه ویلایی، دو خودروی مدل بالا و ملک... خریدم‌. چون سابقه‌دار بودم و حرفه‌ای عمل کرده بودم فکر نمی‌کردم از سوی پلیس لو بروم و بازداشت شوم.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر گفت: بااعتراف متهم، همدستش نیز بازداشت و در مواجهه با داماد خانواده‌شان اعتراف کرد‌. تحقیقات از متهمان برای رازگشایی از دیگر جرایم‌شان ادامه دارد.


گروگانگیری تاجر تهرانی در خانه 85 میلیاردی اش / گروگانگیران میلیاردی به جیب زدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آدم‌ربایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...