این ربات انسان نما یک بوکسور است! [تماشا کنید]


این ربات انسان نما یک بوکسور است! [تماشا کنید]

به تازگی مهندسان یک موسسه تحقیقاتی مستقر در فلوریدای آمریکا با همکاری شرکت Boardwalk Robotics از یک ربات انسان نما با نام نادیا Nadia رونمایی کرده‌اند که بوکس بلد است و می‌تواند در مسابقات هم شرکت کند. جزئیات بیشتر و ویدیویی درباره عملکرد این...

به تازگی مهندسان یک موسسه تحقیقاتی مستقر در فلوریدای آمریکا با همکاری شرکت Boardwalk Robotics از یک ربات انسان نما با نام نادیا Nadia رونمایی کرده‌اند که بوکس بلد است و می‌تواند در مسابقات هم شرکت کند. جزئیات بیشتر و ویدیویی درباره عملکرد این ربات امدادگر را در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید و ببینید.

در همین رابطه ویدیویی توسط مهندسان این موسسه منتشر شده که شاهد تمرین و مشت زدن ربات انسان نمای Nadia با حریف تمرینی خود است. البته این ربات توسط یک فرد دیگری کنترل می‌شود که با استفاده از یک عینک واقعیت مجازی به ربات نادیا دستور می‌دهد.

این ربات انسان نما یک بوکسور است! [تماشا کنید]

Nadia، ربات امدادگری که بوکسور است

شرکت سازنده ربات انسان نما ادعا کرده که Nadia نسبت به هم‌نوعان خود بیشترین دامنه حرکتی را داشته و از 29 مفصل برخوردار است. همچنین اپراتور انسانی با استفاده از قالبیت‌های واقعیت مجازی کنترل کاملی روی عملکرد این ربات داشته تا در این زمینه ربات نادیا بی‌نظیر باشد.

علاوه بر این ربات نادیا می‌تواند به راحتی از روی موانع بپرد و از دیوارها عبور کند. بر اساس اعلام Boardwalk Robotics ربات نادیا می‌تواند در ماموریت‌های امدادی و آتش نشانی و بلایای طبیعی و به طور کلی سناریوهایی که برای انسان خطرناک است، حضوری فعالانه داشته باشد.

در همین رابطه بخوانید:

- شاهکار جدید ژاپنی‌ها؛ ساخت ربات‌ غول‌پیکری که پیش از این در فیلم‌ها دیده بودیم [تماشا کنید]
- معرفی ربات انسان‌نمای Apollo که بهتر از انسان‌ها کارگری می‌کند [تماشا کنید]

البته سایر شرکت‌های فناوری هم بیکار ننشسته و به فرض مثال شرکت تسلا به دنبال عرضه ربات انسان‌نمای خود در سال آینده میلادی است که احتمالاً می‌تواند اسلحه هم دست بگیرد. علاوه بر این استارتاپ Apptronik از یک ربات انسان‌نما با نام Apollo رونمایی کرده که با قد 1.7 متر حدود 72 کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند حداکثر 25 کیلوگرم بار را جابجا کند.

از این ربات می‌توان برای وظایف مختلفی مانند انجام کارهای خانه، انبارداری، نگهبانی یا حتی کمک به فضانوردان در سفرهای فضایی استفاده کرد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از عملکرد ربات بوکسور نادیا را تماشا کنید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید