رئیس سازمان ملی مهاجرت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد


رئیس سازمان ملی مهاجرت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: ایران به دلیل مداخلات نظامی کشور‌های فرامنطقه‌ای در افغانستان و عراق در بیش از ۴ دهه گذشته میزبان چند میلیون پناهنده و آواره بوده است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست ۱۱۴ شورای سازمان بین المللی مهاجرت در ژنو امروز هفتم آذرماه با حضور رسمی جمهوری اسلامی ایران به ریاست مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت در حال برگزاری است.

مبینی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مسأله فلسطین اشغالی به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و قدیمی مهاجرت و آوارگی در جهان تاکید کرد: در زمان کنونی جلوگیری از کشتار انسان‌های بی‌گناه و مبارزه با ریشه‌های آوارگی و مهاجرت اجباری شهروندان فلسطین مسئولیت جامعه بین المللی است.

وی در ادامه بیان کرد: بحران‌های مهاجرتی ناشی از عوامل مختلف سیاسی، مداخلات نظامی، اقلیمی و... در کشور‌های همسایه جمهوری اسلامی ایران در سایه مداخلات نظامی کشور‌های فرامنطقه‌ای در افغانستان و عراق ایران در بیش از ۴ دهه گذشته میزبان چند میلیون پناهنده و آواره بوده است. مشکلات امنیتی و اقتصادی و محدودیت‌هایی همچون منع دانش آموزان و دختران از تحصیل از جمله عوامل آوارگی اتباع افغانستانی و مهاجرت آن‌ها به کشور‌های همسایه بوده است.

مبینی در ادامه گفت: ایران تاکنون به مراتب بیش از سهم خود در میزبانی و حمایت از پناهندگان مشارکت داشته است و لذا شایسته است تقسیم منصفانه این مسئولیت بین‌المللی مورد توجه جامعه بین المللی قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت در پایان سخنان خود با اشاره بر عدم تقسیم عادلانه بار میزبانی از پناهندگان توسط جامعه بین المللی تاکید کرد: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و در صورت عدم مسئولیت پذیری جامعه بین المللی جهت حمایت از پناهندگان در ایران، بخش عمده آن‌ها به کشور‌های اروپایی مهاجرت خواهند کرد. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو