چین خودرو برقی با باتری قابل‌تعویض می‌سازد


چین خودرو برقی با باتری قابل‌تعویض می‌سازد

در تلاش برای تسلط بر بازار چین، نیو و چانگان برای ساخت خودروهای الکتریکی با قابلیت تعویض باتری همکاری می‌کنند. نیو (Nio) و چانگان، دو خودروساز چینی، روز پنجشنبه از همکاری خود برای توسعه‌ی خودرو‌های الکتریکی با قابلیت تعویض باتری خبر...

در تلاش برای تسلط بر بازار چین، نیو و چانگان برای ساخت خودروهای الکتریکی با قابلیت تعویض باتری همکاری می‌کنند.
چین خودرو برقی با باتری قابل‌تعویض می‌سازد
نیو (Nio) و چانگان، دو خودروساز چینی، روز پنجشنبه از همکاری خود برای توسعه‌ی خودرو‌های الکتریکی با قابلیت تعویض باتری خبر دادند. نیو که اخیراً با ضرردهی دست‌‌و‌پنجه نرم می‌کند، امیدوار است این قرارداد به کاهش هزینه‌ها و در نهایت بهبود سودآوری‌اش منجر شود.
به‌گزارش رویترز، در قالب این مشارکت، نیو و شرکت دولتی چانگان در ساخت و اشتراک‌گذاری ایستگاه‌های تعویض باتری و نیز استانداردسازی باتری‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
به‌لطف امکان تعویض باتری، رانندگان دیگر به اتصال خودرو به شارژر نیازی ندارند و به‌سرعت بسته‌های باتری‌ خالی‌شده را با بسته‌های کاملاً شارژ‌شده جایگزین می‌کنند. همچنین، فشار روی شبکه‌ی انتقال نیرو در زمان‌های اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند و وقت راننده‌ها در انتظار برای شارژ باتری خودرو‌های خود تلف نمی‌شود.
چین خودرو برقی با باتری قابل‌تعویض می‌سازد
نمای داخلی نیو ET7
با‌این‌همه، بیشتر خودروسازان مراکز تعویض باتری را بسیار پر‌هزینه می‌دانند و در‌عوض، سعی می‌کنند با ارائه‌ی ایستگاه‌های شارژ سریع و ساخت خودرو‌های هیبریدی، از اضطراب مشتریان درباره‌ی دامنه‌ی عملکردی این خودرو‌ها با یک بار شارژ بکاهند. برخی دیگر معتقدند که تا زمان استانداردسازی باتری‌ها، این گزینه شدنی نیست.
نیو درزمره‌ی معدود شرکت‌های سرمایه‌گذار در فناوری تعویض باتری قرار می‌گیرد. تا ۳۰ آبان، تعداد ایستگاه‌های تعویض باتری نیو به بیش از ۲,۱۰۰ دستگاه در سراسر چین می‌رسید. این شرکت برای دوبرابرکردن این مقدار تا پایان امسال برنامه‌ریزی می‌کند. نیو نیز حدود یک‌میلیون ایستگاه‌ شارژ معمولی در این کشور دارد.
نکته‌ی مهم دیگر هم‌زمانی همکاری مذکور با تعدیل نیرو و به‌تعویق انداخته‌شدن سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت نیو با هدف کاهش هزینه‌ها در بحبوحه‌ی افزایش رقابت‌ها در بازار خودرو‌های برقی چین است. این رقابت زمانی شروع شد که شرکت آمریکایی تسلا اوایل امسال جنگ قیمتی خود را آغاز کرد.
در ۹ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۳، نیو با فروش تقریباً ۱۱۰ هزار خودرو در رتبه‌ی هشتم فروش خودرو‌های برقی در چین قرار گرفت. چانگان در همین مدت پس از فروش بیش از ۱۲۳ هزار دستگاه، توانست به جایگاه هفتم این فهرست برسد. این دو امیدوارند ثمره‌ی این همکاری، به‌دست‌آوردن سهم بیشتری از بازار رو‌به‌رشد خودروهای برقی چین باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید