افشاگر معروف تأکید کرد: دوربین چهارمنشوری به آیفون 16 پرو می‌آید


شایعات می‌گویند اپل قصد دارد سال آینده دوربین چهارمنشوری را از انحصار مدل پرو مکس آیفون درآورد. مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر معروف اپل، امروز تکرار کرد که هر دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس دارای لنز چهارمنشوری تله‌فوتو با قابلیت‌ زوم...

شایعات می‌گویند اپل قصد دارد سال آینده دوربین چهارمنشوری را از انحصار مدل پرو مکس آیفون درآورد.
مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر معروف اپل، امروز تکرار کرد که هر دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس دارای لنز چهارمنشوری تله‌فوتو با قابلیت‌ زوم بهبودیافته خواهند بود.
اپل سیستم لنز چهارمنشوری جدید را برای آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی کرد که برای اولین بار زوم اپتیکال ۵ برابری را به آیفون آورد. این سیستم به آیفون ۱۵ پرو اضافه نشده و این یکی از اولین بارهایی است که اپل فناوری دوربین‌محور جدیدی را صرفاً به یکی از مدل‌های پرو اضافه می‌کند.
امروزه حتی برخی از گوشی‌های میان‌رده‌ی اندرویدی نیز دارای دوربین پریسکوپی هستند. دوربین چهارمنشوری ساختاری مشابه دوربین‌های پریسکوپی در گوشی‌های اندرویدی دارد، اما اپل از عبارت پریسکوپی برای توصیف آن استفاده نمی‌کند. اپل این دوربین را فقط برای گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرده است تا مردم به خرید مدل گران‌تر آیفون ترغیب شوند.
شایعه شده بود که این محدودیت به‌دلیل محدودیت فضا است و تنها پرو مکس می‌تواند سخت‌افزار لازم را در خود جای دهد، اما بازده تولید نیز شاید یکی از عوامل بوده باشد.
به گفته‌ی کوئو، زمانی که شرکت لارگان (تأمین‌کننده‌ی لنز) در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳ سخت‌افزار چهارمنشوری را برای گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس تولید می‌کرد، بازده تولید تنها ۴۰ درصد بود. بازده اکنون به ۷۰ درصد یا بیشتر بهبود یافته است.
اپل در نظر دارد اندازه‌ی نمایشگر آیفون ۱۶ پرو را از ۶٫۱ اینچ به ۶٫۳ اینچ افزایش دهد؛ بدین ترتیب بدنه بزرگ‌تر می‌شود و فضای بیشتری را برای سخت‌افزار دوربین فراهم می‌کند. با افزایش اندازه و بهبود بازده، اپل عوامل انحصاری‌بودن لنز چهارمنشوری به مدل پرو مکس را از بین می‌برد.
هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ لنزهای چهارمنشوری را بهبود ببخشد یا خیر. یکی از شایعات حکایت از آن دارد که اپل در حال کار روی «دوربین سوپر تله‌فوتو» با فاصله‌ی کانونی بسیار بیشتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از برخورد ماشین شاسی بلند با گله گوسفندان