مکالمه صوتی به نسخه رایگان ChatGPT اضافه شد


مکالمه صوتی به نسخه رایگان ChatGPT اضافه شد

در میانه‌ی بزرگ‌ترین بحران OpenAI، این شرکت از رایگان‌شدن مکالمه‌ی صوتی ChatGPT خبر داد. در حالی که OpenAI حتی پس از بازگشت سم آلتمن شرایط بحرانی و نامشخص دارد، تصمیم گرفته تا قابلیت ChatGPT Voice را به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار...

در میانه‌ی بزرگ‌ترین بحران OpenAI، این شرکت از رایگان‌شدن مکالمه‌ی صوتی ChatGPT خبر داد.
مکالمه صوتی به نسخه رایگان ChatGPT اضافه شد
در حالی که OpenAI حتی پس از بازگشت سم آلتمن شرایط بحرانی و نامشخص دارد، تصمیم گرفته تا قابلیت ChatGPT Voice را به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد. این شرکت با انتشار پستی در X (توییتر سابق) این خبر را اعلام کرد.
ChatGPT Voice از اواخر ماه سپتامبر (شهریور و مهر) با پرداخت هزینه‌ی سرویس اشتراکی دردسترس قرار گرفت تا تجربه‌ی منحصربه‌فردی از هوش مصنوعی ارائه دهد. تصور کنید با یک دستیار مجازی صحبت می‌کنید که رباتیک به نظر نمی‌رسد یا پاسخ‌های بسیار ساده‌ای به سؤالات پیچیده می‌دهد.
دستیار صوتی مورد بحث، محتوای گفتاری خود را از پاسخ‌های هوش مصنوعی می‌گیرد که ذاتاً از مدل زبانی بزرگ (LLM) به‌کا‌ررفته در ChatGPT استفاده می‌کند.
ویژگی ChatGPT Voice در ابتدا با پرداخت هزینه‌ی اضافی برای کاربران قابل دسترس بود؛ اکنون OpenAI این ویژگی را برای استفاده عموم به‌صورت رایگان در گوشی اندروید و گوشی آیفون و همچنین لپ تاپ و سیستم‌های دسکتاپ ارائه می‌دهد.
کاربرانی که می‌خواهند ChatGPT Voice را امتحان کنند، اکنون می‌توانند در این برنامه به آن دسترسی داشته باشند. برای شروع یک مکالمه، کاربران می‌توانند روی آیکون هدفون کلیک کنند. با صحبت کردن و شروع یک مکالمه، ChatGPT Voice راه‌اندازی شده و پاسخ خواهد داد.
زمانی که برای اولین بار ویژگی صدای چت بات OpenAI با پاسخ‌های انسان‌گونه‌‌اش معرفی شد، شاهد تحسین گسترده‌ی آن بودیم. چت‌بات‌های هوش مصنوعی آینده‌نگرانه به نظر می‌رسیدند زیرا می‌توانستند یک مکالمه‌ی نوشتاری انجام دهند و به شیوه‌ای شبیه به انسان پاسخ دهند. اما حالا، نسخه‌ی صوتی ChatGPT با تأکید درست روی کلمات و ادای مناسب جملات، بسیار طبیعی‌تر جلوه می‌کند.
ویژگی ChatGPT Voice با کتابخانه‌ای از صداهای ضبط شده توسط صداپیشه‌های مختلف ارائه می‌شود. OpenAI با این کتابخانه‌ی نمونه توانست مدلی را توسعه دهد که کلمات و ظرافت‌های زبان را به شیوه‌ای واقع‌گرایانه باهم ترکیب و ارائه می‌کند.
تصمیم برای انتشار این ویژگی احتمالاً از قبل‌ برنامه‌ریزی شده بود. با این حال، هیچ زمانی بدتر از اکنون برای انتشار این قابلیت وجود نداشت. OpenAI حتی همین حالا که بازگشت سم آلتمن قطعی شده است نیز وضعیت مشخصی ندارد و احتمالاً خبر رایگان‌شدن ChatGPT Voice به‌راحتی فراموش می‌شود.
در حالی که ChatGPT Voice یک ویژگی بسیار جالب است، اما شاید بهتر بود یک یا دو هفته دیگر منتشر شود چرا که هنوز خیلی چیزها در OpenAI حل و فصل نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق