بایننس به پول‌شویی اعتراف کرد و 4.3 میلیارد دلار جریمه شد


بایننس به پول‌شویی اعتراف کرد و 4.3 میلیارد دلار جریمه شد

مدیرعامل بایننس به نقض قوانین پول‌شویی ایالات متحده‌ی امریکا اعتراف کرد و وزارت دادگستری، این شرکت را بیش‌از ۴٫۳ میلیارد دلار جریمه کرد. طبق اسنادی که روز سه‌شنبه در دادگاه سیاتل ارائه شد، چانگ‌پنگ ژائو معروف به CZ، مالک و مدیرعامل صرافی...

مدیرعامل بایننس به نقض قوانین پول‌شویی ایالات متحده‌ی امریکا اعتراف کرد و وزارت دادگستری، این شرکت را بیش‌از ۴٫۳ میلیارد دلار جریمه کرد.
بایننس به پول‌شویی اعتراف کرد و 4.3 میلیارد دلار جریمه شد
طبق اسنادی که روز سه‌شنبه در دادگاه سیاتل ارائه شد، چانگ‌پنگ ژائو معروف به CZ، مالک و مدیرعامل صرافی رمزارز معروف بایننس، با کناره‌گیری از شغل خود و اعتراف به نقض قوانین مبارزه با پولشویی موافقت کرده است. این اقدام بخشی از توافق بزرگ‌تری محسوب می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا اعلام و شرکت مذکور را بیش‌از ۴٫۳ میلیارد دلار جریمه کرد.
چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی رمزارز بایننس نیز با کناره‌گیری از سِمت خود با پرداخت جریمه‌ی ۵۰ میلیون دلاری موافقت کرد.
ژائو همچنین با پرداخت ۵۰ میلیون دلار جریمه موافقت کرده است. CZ با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) گفت: «امروز من از سِمت مدیرعاملی بایننس کنار رفتم. مسلماً رها کردن این شغل ازنظر احساسی آسان نبود اما می‌دانم کار درستی است. من اشتباه کردم و باید مسئولیت آن را بپذیرم و اینکار برای جامعه‌ی ما، بایننس و من بهترین است.»
ریچارد تنگ، رئیس بازارهای منطقه‌ای بایننس، جای ژائو را به‌عنوان مدیرعامل خواهد گرفت. طبق شرایط تعیین‌شده توسط آمریکا، بایننس باید ناظر مستقلی را برای فعالیت‌هایش تعیین کند. ژائو تا سه‌سال پس‌از انتخاب ناظر، اجازه ندارد درگیر هیچ‌یک از فعالیت‌های صرافی شود. اگرچه CZ دیگر نمی‌تواند نقشی اجرایی در بایننس داشته باشد، وال‌استریت ژورنال گزارش داد شرایط توافق به ژائو اجازه می‌دهد مالکیت اکثریت خود بر بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان را حفظ کند.
مریک گارلند، دادستان کل ایالات‌ متحده، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «بایننس میلیاردها دلار تراکنش غیرقانونی رمزارز انجام داده است. بایننس به برخی مجرمان در سرتاسر جهان اجازه داده از این پلتفرم برای انتقال وجه دزدیده‌شده و سایر درآمدهای مجرمانه بهره ببرند.»
گارلند در بخش دیگری از توضیحاتش گفت بایننس تقریباً ۹۰۰ میلیون دلار پول بین آمریکا و کشورهای تحریم‌شده انتقال داده است.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، چند ماه پیش از بایننس و ژائو شکایت و صرافی موردبحث را به فعالیت غیرقانونی در ایالات‌متحده متهم کرد. این سازمان همچنین گفت بایننس از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری می‌کند.
آژانس SEC در تلاش بود دارایی‌های بایننس را به‌دلیل اقدامات غیرقانونی و بی‌توجهی به قوانین آمریکا، مسدود کند. بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان درنهایت با اجرای مجموعه‌ای از محدودیت‌ها که جلوی دسترسی این شرکت و شخصِ ژائو به وجوه مشتریان را می‌گرفت، از مسدودشدن دارایی جلوگیری کرد.
SEC پس‌از سقوط FTX، علاوه‌بر کوین‌بیس و کراکن، از چند ماه قبل بایننس را هدف قرار داده بود.
گارلند می‌گوید: «در ماه گذشته وزارت دادگستری آمریکا مدیرعامل دو صرافی‌ رمزارز بزرگ را در دو پرونده‌ی مجرمانه‌ی مجزا تحت‌ تعقیب قرار داد. پیام باید در اینجا واضح باشد که استفاده از فناوری‌ جدید برای زیرپا گذاشتن قانون، شما را به اخلال‌گر تبدیل نمی‌کند و درواقع به جنایت‌کار تبدیل خواهید شد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج